ventilstøj

mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Manometeret viser over 50 ved

Indlægaf mink-1057 » 7. jul 2013, 09:54

Manometeret viser over 50 ved kold motor og ca 35+ når den er varm.Det er en motor jeg har købt der er renoveret og stroker til 383.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Stroket motor med højt ventilløft

Indlægaf Tommy » 7. jul 2013, 15:02

Stroket motor med højt ventilløft ?? nu begynder jeg at blive meget interesseret som gammel mekaniker.

mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Da jeg ikke har den

Indlægaf mink-1057 » 7. jul 2013, 21:48

Da jeg ikke har den store erfaring med rep af motorer, er det knasten det er galt med når i siger højt løft

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Ventilløftet er ikke specielt højt,

Indlægaf Piet » 7. jul 2013, 22:06

Ventilløftet er ikke specielt højt, problemet er bare at topstykkerne ikke er bygget til meget mere end standard løft.
Jeg tvilvler på om de rigtige komponenter er brugt i opbygningen af motoren helt specifikt kombinationen af topstykker,knast og vippetøj.
Edelbrock Estreet topstykker (e for economy) er helt forkert valg til din rulleknast specifikationer
Dit olietryk fejler ikke noget, det undrer mig bare at du kan få så stor fejlvisning på din egen måling med manometer da dit olietryksmanometer inde i bilen jo måler oppe fra toppen af blokken.

Tommy man kan godt kombinere stroker med højt løft, jeg har bygget en 434 smallblock med 4"stroke og .650 løft egentligt skulle den have indsprøjtning som jo er glad for højt løft men den kører super med kaburator :) højt løft stiller dog store krav til topstykkerne.

mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Olietrykket bliver målt ved oliefilteret.

Indlægaf mink-1057 » 8. jul 2013, 06:09

Olietrykket bliver målt ved oliefilteret.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Har du udtaget til manometeret

Indlægaf Piet » 8. jul 2013, 14:35

Har du udtaget til manometeret i bilen siddende ved oliefilteret?
originalt tager man målingen på udtaget i toppen af blokken.

mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Ja udtaget sidder ved oliefilteret,

Indlægaf mink-1057 » 8. jul 2013, 15:06

Ja udtaget sidder ved oliefilteret, det gjorde det også på den gamle motor.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

hvis din måling er korrekt

Indlægaf Piet » 11. jul 2013, 21:05

hvis din måling er korrekt så er der noget galt, vi må håbe at hullet i topppen måske bar er stoppet til.

mink-1057
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2008, 16:35

Et olietryk på under 1bar

Indlægaf mink-1057 » 12. jul 2013, 14:25

Et olietryk på under 1bar er vel ikke nok til at de hydrauliske løftere virker optimalt og deraf meget ventilstøj ???

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

1 bar = 14 psi

Indlægaf Piet » 12. jul 2013, 22:07

1 bar = 14 psi hvilket er nok til løfterne, men det er for lavt i forhold til en nyrenoveret motor.
jeg vil sige absolut minimum er omkring 20psi i tomgang med varm motor, og hellst omkring de 35.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster