Har jeg købt katten i sækken??

Indy1978
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jul 2008, 20:34

Hej Paw Stubaxels er den del

Indlægaf Indy1978 » 11. jun 2013, 17:56

Hej Paw
Stubaxels er den del af drivaksler der går ind i selve bagtøjs"Klumpen"
De kan blive så ædt i enderne, at de er slidt helt ind til låseringen, der sidder for enden af disse. I værste fald kan låseringen også blive ædt.
Du kan prøve at trække i drivakslerne, og så se hvor meget slup der er.
Piet og C3 ved nøjagtigt hvor meget der må være, men jeg mener ikke det er mere end et par mm.
mvh
Søren

Paw Nielsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. apr 2013, 12:24

tak jeg vil undersøge om

Indlægaf Paw Nielsen » 13. jun 2013, 11:28

tak jeg vil undersøge om der er problemer med dem inden jeg går videre...

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Alle bigblock corvette var født

Indlægaf Piet » 13. jun 2013, 12:36

Alle bigblock corvette var født med krængningsstabilisator bag så det kan du godt montere.
Stubaxles er de yokes/aksler som går ind i bagtøjet og har fat i dine trækaksler.
Bøsningerne behøve rikke være slidt op men de kan være forkert monteret.

Jens Troest
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. dec 2011, 20:03

Med hensyn til varm start

Indlægaf Jens Troest » 23. jun 2013, 22:01

Med hensyn til varm start kan jeg oplyse at have haft det samme problem på min 71 big block hver gang jeg havde kørt mere en 20KM kunne starteren slet ikke køre.
Det viste sig at være et manglende varme skjold som "bubba" nok lige havde glemt at sætte på igen efter en reperation en gang i tidernes morgen.
Det sidder mellem starter solenoiden og udstødningen.
Jeg skaffede et nyt fra ecklers: http://www.ecklerscorvette.com/corvette-starter-solenoid-shield-big-block-1968-1974.html og monterede det.
Siden da har der ikke været nogle varmstart problemer overhovedet.

Paw Nielsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. apr 2013, 12:24

Så fik jeg Tommy forbi,

Indlægaf Paw Nielsen » 1. aug 2013, 19:44

Så fik jeg Tommy forbi, til en lille snak og vi kørte en tur i hans 69'er cab hvor jeg hurtigt følte mig godt tilpas. Så tog vi min og med det samme kunne Tommy mærke problemet, han havde haft de samme symptomer med hans egen og fik den sporet, hvorefter den så blev stabil og godt kørende. Nu vil jeg så forsøge det samme i håb om at det vil hjælpe på min egen. Jeg takker for hjælpen herinde og ikke mindst Tommy's.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster