Slør i baghjulsleje?

Brugeravatar
Gert Andersen
Indlæg: 367
Tilmeldt: 21. feb 2012, 16:34

Slør i baghjulsleje?

Indlægaf Gert Andersen » 24. apr 2013, 11:14

Hvor meget slør må der være, eller skal der være ved et baghjulleje?
Hvis jeg tager på hjulet kl 12 og 6, kan jeg vippe det nogle millimeter. Det højre lidt mere end det venstre.
Hvordan måler man om det er for meget?

Gert

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

du bør tjekke om sløret

Indlægaf Piet » 24. apr 2013, 19:31

du bør tjekke om sløret ligger i baghjulslejet erller om det ligger inde ved trækakslen der hvor stubaxlen går ind i bagtøjet, et par milimeter slub i stubaxlen er helt fint.

Gert Andersen_
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36

Hej Piet Tak for svaret. Jeg

Indlægaf Gert Andersen_ » 25. apr 2013, 16:25

Hej Piet

Tak for svaret. Jeg havde den på liften idag, og det lader til at det kun er ved differentialet sluppet er. Der er heller ikke slør, når jeg tager i dækket kl.9 og 3.
Der er lidt mere slup i den højre side, men det er vel max 2-3 mm.

Gert

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Når jeg renoverer trailing arms

Indlægaf (udmeldt) C3 » 26. apr 2013, 16:31

Når jeg renoverer trailing arms er sløret i baghjulslejerne omkring 0,03- 0,08 mm.



En del mere slør tillades inde ved bagtøjet.

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis sluppet (axialt) bliver på

Indlægaf Piet » 28. apr 2013, 13:19

Hvis sluppet (axialt) bliver på mere end 3-4 milimeter på stubaxlen så skal den skiftes for så er hærdningen gået, hvis man ikke skifter den vil den hurtigt blive slebet helt ned til låseringen med potentielt bagtøjshavari tilfølge.

Gert Andersen_
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36

Jeg havde et måleur på

Indlægaf Gert Andersen_ » 8. maj 2013, 12:12

Jeg havde et måleur på stubakslen igår, og der var faktisk kun 0,9 mm slub, selvom det føltes af mere, når man tager fat på dækket.
Årsagen til at jeg begyndte at kigge efter slør i bagtøjet, var en relativt kraftig "klunkelyd" når jeg skifter mellem drive og reverse og omvendt.
Jeg talte med Piet om problemet, og han sagde at en årsag kunne være at en af de to gennemgående bolte der holder bagtøjet var løs. Piet havde ganske ret, den ene bolt skulle efterspændes, og klunkelyden er nu helt væk. Tak for hjælpen.
Gert

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Selv tak Gert det er super

Indlægaf Piet » 8. maj 2013, 13:38

Selv tak Gert
det er super at fejlen er fundet og udbedret :)


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster