Ny motor i en C 5

Teknisks spørgsmål og svar om Corvette C5
Frank1228
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Ny motor i en C 5

Indlægaf Frank1228 » 22. maj 2013, 10:24

Hej

Hvis jeg vil skifte min LS1 motor ud i min 1999 C5, er det da muligt, at sætte en anden motor i f.eks. LS3?

Kan motorudskiftningen godkendes ved syn af bilen - uden der skal betales ny reg. afgift ?

Mvn Frank1228

KLarsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. jun 2007, 23:42

Hej Frank Du kan ikke bare

Indlægaf KLarsen » 22. maj 2013, 13:15

Hej Frank

Du kan ikke bare ligge en LS3 i en C5 da LS3 motoren er monteret 10 Cm længer tilbage på rammen.
Du skal også skifte gearkasse torpedorøret med kardan.

Hilsen Helle

mathiasen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. nov 2005, 19:48

Hej Helle. Jeg går også med

Indlægaf mathiasen » 22. maj 2013, 13:33

Hej Helle.

Jeg går også med nogle planer.
Er der plads til en dobbelt roller chain bag ved det plastdæksel der er på en zz4.
Jeg har hørt at man skal slibe hovederne af Allan skruende hvis man køber et uoriginalt, og det vil jeg helst ikke, men hvad mener du Helle.

Kh Ole nr 545

KLarsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. jun 2007, 23:42

Hej Ole Jeg vil tro at

Indlægaf KLarsen » 22. maj 2013, 14:58

Hej Ole

Jeg vil tro at du vil få oceaner af plads at lege på, hvis du går over til pinolskruer.

Hilsen Helle

Piet
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Der er ingen forskel på

Indlægaf Piet » 24. maj 2013, 18:08

Der er ingen forskel på befæstigelsen af en LS1 og en LS3 motor, selv topstykker, bundkar, front acessories osv kan deles imellem de 2 motorer ja faktisk imellem de fleste LS motorer.
Torque tuben sidder i de samme bolthuller på begge motorer og du kan bruge din game gearkasse påhvilken som helst LS motor.

alle følere og sensorer er forskellige og motorcomputeren er også anderledes
du kan godt få en LS3 motor i din C5 men det vil nok være billigere og hurtigere at sætte et kompressorkit på den motor du har, det vil give ca samme effektforøgelse

Jeg har selv lige lagt en afart af LS3 (L99) i min hotrod og alt til den fysiske montering passer direkte sammen med det der blev brugt til den gamle motor som var en LS1 fra en 2004 GTO
Det eneste som ikke passede sammen var kardannen da jeg skiftede fra 4L60E til 6trins aut


"Ole
nej der er ikke plads til en double roller chain under dit plastik forkammerdæksel, men et af de gode gamle ståldæksler passer direkte på.

Frank1228
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej Piet Tak for den meget

Indlægaf Frank1228 » 7. jun 2013, 07:22

Hej Piet
Tak for den meget fine udførlige forklaring.
Jeg har kontakt til et engelsk firma, som lægger motorer i forskellige Corvetter, og de leverer også nødvendigt ledningsnet m.m. til de resp. motorer man ønsker sig.
Eneste forhindring er formentlig de danske synsmænd - de har ikke altid så meget humor :drool5:

Vettehilsen fra Frank1228

Piet
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Der er ikke umiddelbart noget

Indlægaf Piet » 7. jun 2013, 10:44

Der er ikke umiddelbart noget problem i at lægge en anden motor i din bil i forhold til syn, så længe du holder dig inde for 20% reglen.
Jeg vil sagtens kunne lægge en anden motor i din C5, du behøver ikke tage helt til england for at få gjort det.

Frank1228
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jul 2010, 09:21

Hej Piet. jeg har forstået reglen

Indlægaf Frank1228 » 7. jun 2013, 18:56

Hej Piet.
jeg har forstået reglen sådan, at 20 % effektforøgelse gælder på den typegodkendte motor, altså 20% oveni de 344 HK bilen er født med, svarende til max. 412 HK. En LS 3 har nogle flere kræfter, og så tror jeg ikke projektet umiddelbart kan godkendes?
Men så kunne jeg selvfølgelig vælge en LS2 ....
Men jeg vil gerne vende tilbage til dig, hvis/når jeg beslutter hvad der skal ske, så kan vi tale nærmere om det ....
Vettehilsen Frank1228

Piet
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Det er korrekt, som jeg

Indlægaf Piet » 8. jun 2013, 12:57

Det er korrekt, som jeg forstår det så er en aluminums V8 LS motor med under den typebestemmelse, ellers er der ikke mange lovlige amerikanerbiler i DK
der bruges jo heller ikke motornumre mere, det er udelukkende stelnummer man bruger idag.
LS3 fås fra 400-465HK standard.
Uanset hvad du beslutter dig for så kan du altid ringe eller maile hvis du har spørgsmål omkring det, jeg har efterhånden monteret en del LS motorer i forskellige projekter :)


Tilbage til "Teknisk Forum C5"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst