C4 Map Styret

Tekniske spørgsmål og svar om Corvette årgang 1984 - 1996
Kim G
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. apr 2007, 23:42

C4 Map Styret

Indlægaf Kim G » 5. apr 2008, 21:43

Jeg har nu set på min motor samtidig har jeg konsulteret min store servicemanual for 1993 Corvetter. Min bil må være MAP styret, idet manualen ikke oprererer med MAF styring og delen der er på min moter svarer til det der er vist i Servicemanualen.

Nu er så spørgsmålet hvorledes får jeg flere HK ud af min motor og eventuel mere lyd


Venlig hilsen

Kim
De bedste hilsener
Kim #725

Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Re: C4 Map Styret

Indlægaf Lars #510 » 6. apr 2008, 01:45

Der er MANGE muligheder alt afhængig af din teknisk/mekaninsk formåen og ikke mindst din tegnebog.


Mht til lyder er det forholdsvis nemt. Man ska bare passe på at min ikke forveksler HØJ lyd med GOD lyd IMO. Jeg var igennem mange (over 10) forskellige slags kombinationer på min 87´er, og fik den for mig ønskede lyd lige inden jeg solgte den.. Min 96´GS har også fået den ønskede lyd nu, med et godt kompromis mellem komfort/resonans og en tilpas lækker lyd (IMO).


Første spørgsmål må være om din 93 køre perfekt og er serviceret med alle sliddele fornylig?

(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

Re: C4 Map Styret

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 6. apr 2008, 08:16

Hej Kim



Hvad med at vente til efteråret med at gøre noget alvorligt ved det, hvor jeg regner med at rive motoren ud af min 89ér

- da ingen af os 2 er experter som visse andre kunne det være en stor fordel for os begge at gøre det sammen ??

Hvorfor køber vi ikke et par af disse eller lignende og smider i ?

Hvad siger experterne uforpligtende til dette ?

Hilsen



Lars

(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

Re: C4 Map Styret

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 6. apr 2008, 08:25


Kim G
Indlæg: 21
Tilmeldt: 2. apr 2007, 23:42

re:C4 Map Styret

Indlægaf Kim G » 6. apr 2008, 22:46

Efteråret lyder som en god idé. Nu tror/mener jeg blot at min bil er ganske godt vedligeholdt også hvad angår sliddele - bilen har kørt 95.000 km. Omkring teknisk/mekanisk formåen vil jeg udtrykke det på den her måde dum er jeg ikke og mine hænder sidder rigtig på mig.Til oplysninge har jeg for år tilbage taget motoren ud af en MGA for at skifte kobling. Af det rigtige tekniske udstyr har jeg så desværre ikke rigtig noget af. En god tør og varm garage har jeg også.

Hilsen

Kim
De bedste hilsener
Kim #725


Tilbage til "Teknisk Forum C4"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster