MHS Årsmøde se lige her !

Her taler vi Motor Historisk
Samråd, Veteranbil politik overordnet
Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

MHS Årsmøde se lige her !

Indlægaf Lykkemark » 18. sep 2012, 00:28

MhS Årsmøde den 24. november
Tirsdag, 11. september 2012 10:16 Ole Pedersen
Email Udskriv

Motorhistorisk Samråd (MhS) afholder i år Årsmøde den 24. november 2012 på Vissenbjerg Storkro på Fyn. Årsmødet var ellers planlagt til afholdelse den 17. november men er grundet praktiske årsager flyttet til den 24. november. Mødet starter med morgenkaffe og indskrivning kl. 9.00 ? kl.10.00. Selve mødet forventes afsluttet senest kl. 16.00. Prisen er i alt 380 kr. per deltager, hvor hver klub kan sende to delegerede.

MhS-klubberne får i slutningen af september invitation med oplysning om, hvordan man skal forholde sig angående tilmeldelse og indrapportering af de enkelte klubbers medlemstal.

Eventuelle forslag eller emner, som ønskes behandlet på Årsmødet, skal ifølge vedtægterne være MhS-bestyrelsen i hænde senest seks uger før Årsmødet ? altså senest den 6. oktober. Kandidater til bestyrelsen kan opstilles på selve Årsmødet, men bestyrelsen ser gerne, at kandidaterne melder sig før, så der er mulighed for en kort præsentation på hjemmesiden.

Denne invitation vil jeg gerne knytte et par kommentarer til. Jeg er udvalgt af CCD's bestyrelse til at repræsentere CCD's holdninger ved dette Årsmøde.
Jeg føler mig overbevist om, at jeg nok skal få de fornødne formaninger :hurray:

Een af de ting der ligger mig på sinde, er miljømærkninger, for at få lov til at køre i større byer. Ejere af integrerede/delintrerede camping vogne = læs: Autocamper, mærker allerede snerten af pisken.
Det er min (ringe opfattelse), at der skal holdes et endog meget stramt fokus på, at vore klassiske biler, skal betragtes som, dele af klassiske samlinger, der vises frem, rullende, overalt i Europa.
Vores hobby som C1+C2 og C3 (alle gamle biler) ejere forsvinder ganske enkelt, såfremt at vore indsigelser drukner i et snakkehav.
Vi kan ikke her i Danmark, blot sige vi lever på en "ø". Det fortæller nye kørekort, nye synsregler, alt om.

Jeg er temmelig sikker på at FIVA (den organisation vi alle er med i qua CCD og CCD's medlemskab af MHS) gør et stort stykke arbejde i Bruxelles (det er der det skal foregå), men vi skal også være sikre på rammerne de foregår i.

Se vi kan alle købe blade i en lufthavn eller en velassorteret boglade om eksklusive klassiske biler, der sælges for uhyrlige summer. Jeg kender så udmærket deres placering, på det politiske kort. Mit politiske kort, som jeg deler med jer, ser noget anderledes ud.

Vi er nemlig ganske almindelige mennesker, med ganske almindelige indkomster, som lever et ganske almindeligt liv, som har en hobby, der gør en ganske stor mængde ganske almindelige mennesker glade, udover de ganske mange mennesker der er indehaver af hobby'en.

Jeg drager ikke til MHS Årsmøde for at forsøge at "trække bukser af den ene eller den anden", jeg har allerede fortalt MHS hvad jeg godt vil vide, således at man i god tid, kan indhente de nødvendige svar.

Jeg håber at jeg kan efter den 24 November, kan give jer et eller andet form for svar på disse problemstillinger, de bliver nok vævende som alle svar fra EU, men i det mindste har vi markeret os.

Lykkemark

Indy1978
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jul 2008, 20:34

Tak for info, og meget

Indlægaf Indy1978 » 18. sep 2012, 11:42

Tak for info, og meget enig
Go get them Tiger.....:sh:
Søren


Tilbage til "Motorhistorisk Samråd og CCD"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster