Velkommen til den nye MHS klumme her på boardet.

Her taler vi Motor Historisk
Samråd, Veteranbil politik overordnet
Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Velkommen til den nye MHS klumme her på boardet.

Indlægaf Lykkemark » 15. mar 2012, 22:53

Kære alle.

Først af alt, tak fordi du tog dig tid til at kikke herind, det håber jeg at du vil blive ved med.
Club Corvette Denmark er medlem af Motorhistorisk Samråd. Derfor håber jeg at det at læse med her i klummen må fange din interesse.

Nu er det jo sådan at MHS har sin egen hjemmeside:

http://www.motorhistorisk.dk/

Men jeg ved jo godt, at der nok ikke er så mange der sidder og tygger det igennem på daglig basis. Er der tvivlspørgsmål, telefonsamtaler, gør man det nok heller ikke. Men det gør jeg, for vor bestyrelse har givet mig hvervet, at være koordinator med MHS.

Når nu vi kigger på vores C1, C2 og C3, og hun står og blinker til os, siger vi jo ikke: "Jeg ejer en veteranbil", for den er jo helt ny, for mig.

Men sagen er jo den, at det er jo en veteranbil. Uanset om vi kan lide ordet eller ej. Jeg kan godt lide ordet, men jeg ved, at en del medlemmer får associationer til gamle Ford T'er og veteranbilerne i Tivoli.

Vi lever i en tid, hvor begrebet benzinsluger er et fy ord. Dette betyder at der hele tiden laves adfærdsregulerende tiltag i vores skiftende regeringer, der skal spare de dyre dråber, med meget videre.

MHS hovedopgave er og det står nærmest mejslet i sten, at drage omsorg for, at når der laves nye tiltag på tinge, der kommer biler ved, at drage omsorg for at sætningen: "Dette forslag vedrører ikke veteranbiler" kommer med i den endelige lovgivning.

MHS er høringsberettiget i så henseende.

Men MHS har brug for en dialog, med dets medlemmer. CCD er et sådant medlem, på samme vis som Mustang og Buick klubben eksempelvis. Jeg har været så heldig at få tilbudt hvervet med at skabe denne dialog, og det håber jeg så I vil hjælpe mig med.

Jeg vil spille bolden op, og så kan i slå til den.

Bedste hilsen
Lykkemark

Tilbage til "Motorhistorisk Samråd og CCD"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster