Nyt køresystem til træf

Her finder du kommende og tidligere arrangementer, samt fælleskørsel og "snak" og diskussion om Træf.
Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Nyt køresystem til træf

Indlægaf Henrik Berg » 20. maj 2017, 19:39

Jeg hat tit tænkt at det køresystem hvor man har en Corvette i bagspejlet ikke er godt, måske også derfor man altid laver kort så når man mister kontakten f.eks igennem en by har man kortet. Jeg testkørte Mit nye system idag. Mit Oplevelsetræf på 17 biler blev lavet uden at folk viste hvor vi skulle hen. Farten kunne holdes da der ingen dominoeffekten er ved det. At skulle kunne se en Corvette i bagspejlet giver den effekt at vis en er bagud sætter den næste bil farten ned og så den næste og til sidst holder man næsten stille. Næsten alle træf har oplevet at mangle flere biler som er kørt forkert da de ikke kunne se dem foran.
Mit nye system er simpel. Den der står for træffet kører forest og en bil som alle kender kører bagerst. Disse 2 biler holder hele tiden denne plads. Bil nr 2 holder ind til siden når han ser den foreste bil f.eks blinker til venstre og gerne lidt før vejen hvor den foreste bil drejet, bil nr 2 blinker nu til venstre når der kommer en Corvette som bare køre udenom og til venstre. Bil nr 2 holder til han ser den sidste bil, den sidste bil holder lidt tilbage og bil nr 2 kører ind foran den. Nu er bil nr. 2 den næstsidste bil.
Systemet er nemt og virker til UG. Man behøver ikke at lave kort da ingen kører forkert, der holder altid en Corvette på alle veje hvor man skal dreje. Lyskurve bykørsel intet problem og farten kan holdes. Der er også det plus at alle biler skifter plads hele tiden så man prøver at lægge forest i midten bagest osv. Når man holder ved en vej ser man synet af alle deltager der drøner forbi en. Super fedt

Tilbage til "Træf - Oplevelser - Arrangementer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster