Trackday på FDM Jyllandsringen

Her finder du kommende og tidligere arrangementer, samt fælleskørsel og "snak" og diskussion om Træf.
Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Trackday på FDM Jyllandsringen

Indlægaf Allan#373 » 3. mar 2016, 16:37

Hej alle
Jeg har modtaget dette tilbud fra FDM Jyllandsringen:

Hej Allan, Club Corvette Danmark,

Jeg ville høre om det ikke var noget for Club Corvette Danmark, at afholde en trackday på FDM Jyllandsringen i 2016?

Vi finder en formidabelt pris til jer, alt efter hvad I ønsker og hvordan dagen skal forgå. Vi har stor erfaringer med trackdays og indehaver instruktører med erfaringer inden for alle køretekniske områder. Udover det har vi kontakt til flere forskellige racerkører. Vi har samarbejdsaftaler med nogen af Danmarks mest erfarne kokke. Udover det for FDM Jyllandsringen nyt asfalt på i starten af marts, og er Danmark eneste internationale(FIA) godkendt bane. Rettere sagt, så har vi kæmpe erfaring og kan tilbyde næsten alt inden for motorsportsverden, event og træf.

Lyst til at høre mere, så giv mig kald på telefonen: 23494421

Med venlig hilsen
Jonas Waldgren Larsen
instruktør

FDM Jyllandsringen · Skellerupvej 38 · Resenbro · 8600 Silkeborg
Tlf. +4586853322 · Mobil +45 23 49 44 21
jwl@fdm.dk · www.fdm.dk

Jeg har i dag talt med Jonas Waldgren, og det viser sig at de kan lave mange forskellige events.

1 - F.eks et køreteknisk kursus trin 3, hvor vægten er lagt på glatbane, bremsemanøvre, undvigemanøvre, i det hele taget noget med at håndtere corvetten i forskellige situationer. Ved disse kurser gælder bilens kaskoforsikring. Pris pr. bil ca. 1500,- incl. forplejning. Max. 20-24 biler.

2 - Der er også mulighed for en "rigtig trackday" hvor der bliver kørt stærkt, og hvor man øver ideallinjer. Det ville nok være sjovere, men vi skal blot huske, at her har vi ikke kaskoforsikringen med. Prisen for det arrangement vil være ca. 2000,- pr. bil incl. forplejning.

3 - Endelig er der også mulighed for at kombinere disse 2 events på 1 dag

4 - De vil naturligvis også gerne skræddersy en event til CCD, og også gerne være til rådighed ved et evt. CCD træf, en efterårsmønstring måske.

Jonas har beroliget mig med at Jyllandsringen har mange meter fangsand hele vejen rundt, modsat Ring Djursland!
Så de aller fleste gange ender man blot i fangsandet, og skal trækkes fri, hvis det går galt.

Skriv en kommentar her på forum.
Er det noget DU kan tænke dig at deltage i? Hvilket program vil du helst deltage i?

Jeg ved at Lolk har gjort en masse i disse events tidligere, måske du har en kommentar Lolk?:bigear:

Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Allan. Det lyder forrygende, jeg

Indlægaf Lolk » 4. mar 2016, 13:41

Hej Allan.
Det lyder forrygende, jeg er hermed meldt til, uanset hvilket program det bliver. Det er nu kun få gange jeg har kørt på Jyllandsringen, men det er en meget fin bane at køre på, så jeg kan kun anbefale det for både øvede og ikke øvede. De få gange jeg har kørt løb her som medlem af Historisk Motor Sport, har jeg kørt i rimelig moderat tempo, der er jo op til flere sving man skal igennem. Det var dejligt at konstatere som altid at deltagerne tager stor hensyn til hinandens biler under løbet.
Glæder mig meget til arrangementet.
Mvh lolk.

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Jeg vil gerne melde til

Indlægaf Spoleormen » 4. mar 2016, 20:32

Jeg vil gerne melde til Køreteknisk kursus

cjh-904
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. mar 2007, 20:13

Jeg også klar til en

Indlægaf cjh-904 » 7. mar 2016, 18:15

Jeg også klar til en trackday

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Er der virkelig ikke flere

Indlægaf Lolk » 8. apr 2016, 09:29

Er der virkelig ikke flere der ønsker undervisning/kørsel på Jyllandsringen?
Mvh lolk

Brugeravatar
Bo Sommer
Indlæg: 43
Tilmeldt: 26. mar 2012, 16:20

Trackdays er en super pragtfuld

Indlægaf Bo Sommer » 20. apr 2016, 04:37

Trackdays er en super pragtfuld måde at lære sin bil at kende på og burde være tilskudsberettiget på lige fod med andre medicinske behandlinger !

Da jeg åbenbart er lidt langsomt lærende, har jeg efterhånden deltaget i ca. 40 trackdays på de forskellige danske baner samt et par af de nærmeste i Sverige gennem de seneste 10 år. Der er flere udbydere af trackdays, f.eks. MS Racing (Sturup, Knutstorp, Anderstorp), Trackdayklubben (Jyllandsringen, Ring Djursland, Knutstorp) og Motorsport Sønderjylland (Padborg). Personligt er jeg rigtig glad for Trackdayklubben, hvor der er godt styr på hele arrangementet, sikkerhed samt kompetente instruktører (pt. John Nielsen) uden at fornøjelsen går fløjten. Er man Københavner som mig, kan MS Racing være mere fristende, da der ikke er langt til den dejlige svenske bane Knutstorp, hvor de fleste af deres arrangementer kører. Prisniveauet er typisk 1.500 - 2.100 alt afhængig af banen.

MEN: Desværre er der et "men" og det er støjreglerne. Generelt har mange af vores skønne Corvetter et pragtfuldt lydbillede, men det synes naboerne til banerne ikke. Især den mere lavfrekvente V8-lyd driller åbenbart støjmålingerne en del og det kan betyde, at man får det røde kort hurtigt. En Ferrari nappede en times samlet støj (dvs. køretid) på en enkelt omgang på Padborg ved en tidligere lejlighed og det går jo ikke. Løsningen blev, at han kørte forsigtigt forbi støjmåleren (der er kun en på Padborg), men det er jo svært at køre forsigtigt på en racerbane - og især i en Ferrari. Når det er sagt, så har jeg kørt sammen med flere C6 Z06'ere på både Padborg og Jyllandsringen uden at det har givet større problemer. Og sådan en Z06'er kører godt nok pragtfuldt :)

Jeg tror, at det kan være svært at samle mange Vetter til en Trackday. Men måske kunne vi være nogle stykker, der stiller op samlet ved et af de åbne arrangementer. Det er jo altid sjovest, når man ikke dukker op alene. Min egen forårskalender indeholder pt. Trackdayklubben på Padborg Park mandag den 25. april og Knutstorp den 16. maj (2. pinsedag - en hverdag i Sverige) samt Jyllandsringen den 30. maj med BMW-klubben. Og ja - selvom det er tæt på hybris, dukker jeg normalt op med en BMW M3 E46. Jeg drømmer naturligvis om en opgradering til Z06 (eller måske blot Grand Sport ?), men indtil da har min ældre bimmer bedre dæk, undervogn og bremser end min nuværende standard C6

Med de bedste, lidt fartgale hilsner

Bo

NB: Jeg bijobber som formand for en lille gokartklub. Billedet her er fra vores hjemmebane v. Tune i Roskilde, hvor parkeringsreglerne er præcis som man drømmer om mange andre steder.
Vedhæftede filer
Corvette-Parking-Small.jpg
Corvette-Parking-Small.jpg (18.77 KiB) Vist 7678 gange

cjh-904
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. mar 2007, 20:13

Hej Bo Du glemter GRC, Gentlemen

Indlægaf cjh-904 » 20. apr 2016, 20:27

Hej Bo

Du glemter GRC, Gentlemen racing Club, deres arrangementer kan jeg varmt anbefale, her er også instruktør, mod ekstra betaling.
Jeg har kørt Z06 uden støjproblemer i Sverige, men den går ikke på Padborg.

Jeg kan se at vi ses på Knutstorp 16 maj (køre Forzaleasing Porsche) :-)

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Jeg er da absolut også

Indlægaf C5Nissen » 20. apr 2016, 21:17

Jeg er da absolut også klar, såfremt Jyllands ringen kalder - har endnu ikke glemt da CCD havde lejet Padborg Park et par timer til efterårsmønstring Vest - det var sgu sjovt!
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)


Tilbage til "Træf - Oplevelser - Arrangementer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster