Corvette stingray 68' TH350 problemer

Kan f.eks bruges til efterlysninger, invitationer, anmodning om kørsel mv.

Gæsters beskeder skal modereres før de kan vises. CCD Medlemmers svar/besked vises umiddelbart.
Gæst

Corvette stingray 68' TH350 problemer

Indlægaf Gæst » 9. dec 2015, 12:50

Så er det vinter, og der bliver rodet med de sædvanlige småting i garagen, inden "Vi" stillede dyret ind, havde jeg en episode hvor jeg ikke kunne starte bilen, og har derfor planlagt at starteren skal skiftes til en af de "nyere" gearede startere, for at kunne kæmpe med den strokede 383 motor.

Nå men vi oplevede lidt med gearkassen, og jeg har derfor hældt gearkasse olien ud over gulvet, og afmonteret bundkarret, hvor jeg fandt nogle små magnetiske blanke partikler, spørgsmålet er så om jeg bare skal hive gearkassen af og tage hvad der kommer, eller der er mulighed for at den kan trække en sæson mere ???

hvis man trækker gearkassen af, hvad vil så være fornuftigt at sætte på (TH400, TH700, forstærket/ikke forstærket) ???

Bilen er en stingray 68', med en nybygget 383 stroker og gammel (ukendt stand) TH350, ellers ikke noget fancy.

Håber at i kan yde lidt vinter backup/garage hjælp.

MVH
Kristian (& Kåre )

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Er du sikker på det

Indlægaf Piet » 11. dec 2015, 12:47

Er du sikker på det er en Th350? jeg spørger fordi hvis bilen er født automat så havde den en th400 fra fabrikken.
du skriver i oplevede lidt med gearkassen? kan du udspecificere det lidt bedre?

Gæst

Hej Piet, jeg skal forsøge

Indlægaf Gæst » 11. dec 2015, 14:45

Hej Piet,

jeg skal forsøge at uddybe, jeg kender en der kører noget dragrace, tuner og bygger motorer osv. som har justeret lidt på karburatorer osv. han har kørt et par ture i den og nævnt at den ikke tager "ordentligt fat" når den kobler til, og han ville anbefale at få den forstærket, så den havde en chance mod den installerede 383''''''''er.

så vidt jeg kunne finde ud af på nettet så er det en TH350 der er installeret, og der har tidligere været installeret en motor fra 76 (den kedeligste af slagsen med 176 Hk i flg motorkoden), så der er noget der tyder på at der er skiftet drivlinje. når jeg kigger på bundkarret, er det firkanten med det "affasede hjørne", som vidst nok skulle være en TH350 ??

nummer 3 på billedet nedenfor:
http://i125.photobucket.com/albums/p41/azxic/pan_id.jpg

har forsøgt at lægge tre billeder af bundkar og klud:




på forhånd tak for hjælpen
Kristian (og Kåre)


Tilbage til "Opslagstavlen - åben for gæster / Open for visitors"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster