´82 Corvette

Kan f.eks bruges til efterlysninger, invitationer, anmodning om kørsel mv.

Gæsters beskeder skal modereres før de kan vises. CCD Medlemmers svar/besked vises umiddelbart.
Gæst

´82 Corvette

Indlægaf Gæst » 6. mar 2015, 18:25

Jeg påtænker en dag med tiden at anskaffe mig en 1982 Corvette(gammel gammel drøm). Der er ikke sålænge til at denne årgang vil opnå status som veteranbil her i dk. Jeg har ikke haft amerikaner bil før og det som jeg vil forespørge om her er om der findes mekanikere her i dk der kan skrue(reparere) på sådan en bil hvis der engang imellem skal laves lidt?. Jeg aner intet selv og det mekamekaniske(læs= 10 tommelfingre og svage overarme)
Pudsigt nok koster denne årgang ikke mange penge. De sælges nærmest for en slik i USA. Jeg er begyndt at afsøge på markedet efter en convertible. Jeg kan godt læse på de specs der er opgivet på denne årgang det ikke er en bil med særlig mange hestekræfter men for mit kommende skal det bare være en søndagsbil med konen.

På forhånd tak.
JR.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hej En god drøm, der forhåbentlig

Indlægaf Allan#373 » 8. mar 2015, 14:57

Hej
En god drøm, der forhåbentlig bliver til virkelighed. Der findes både større og mindre værksteder i DK, som sagtens kan skrue i amerikanerbiler. Reservedele til Corvetten er generelt ikke noget problem. Problemet ligger i at en 82 ér Convertible ikke findes. Den sidste i C3 modelrækken er fra 75, og næste Conv. er fra 86.
Derimod findes 82 éren i en fin " Collector Edition " Med Silver - Beige farvet både exteriør og interiør. Som noget usædvanligt kan den store bagrude åbnes.
82 éren kan registreres som veteran januar 2017.
God jagt.

Mvh
Allan Gottlieb Madsen
medlemsinfo
NB. Du kan også blive medlem af CCD selv om du endnu ikke ejer en Corvette. Som medlem kan du bl.a. stille spørgsmål om Corvetten på vor hjemmeside.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Gæst

Hej En god drøm, der forhåbentlig

Indlægaf Gæst » 18. mar 2015, 14:29


Hej
En god drøm, der forhåbentlig bliver til virkelighed. Der findes både større og mindre værksteder i DK, som sagtens kan skrue i amerikanerbiler. Reservedele til Corvetten er generelt ikke noget problem. Problemet ligger i at en 82 ér Convertible ikke findes. Den sidste i C3 modelrækken er fra 75, og næste Conv. er fra 86.
Derimod findes 82 éren i en fin " Collector Edition " Med Silver - Beige farvet både exteriør og interiør. Som noget usædvanligt kan den store bagrude åbnes.
82 éren kan registreres som veteran januar 2017.
God jagt.

Mvh
Allan Gottlieb Madsen
medlemsinfo
NB. Du kan også blive medlem af CCD selv om du endnu ikke ejer en Corvette. Som medlem kan du bl.a. stille spørgsmål om Corvetten på vor hjemmeside.


Hej Allan.

Jeg takker for dit svar. Jeg har set en del af disse two toned `Collectors Edition`på nettet. Ganske smart med at bagruden kan åbnes. Gad vide om den så ikke også kan afmonteres?..a la en slags convertible måske..

Jeg må så småt i gang med at lede. Jeg tror jeg vil investere mig i nogle bøger omkring denne type bil og derfra sætte mig lidt ind i hvad der jeg er i gang med.

Bedste hilsner her fra bag skærmen.

JR.


Tilbage til "Opslagstavlen - åben for gæster / Open for visitors"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster