køb af corvette c3

Kan f.eks bruges til efterlysninger, invitationer, anmodning om kørsel mv.

Gæsters beskeder skal modereres før de kan vises. CCD Medlemmers svar/besked vises umiddelbart.
Gæst

køb af corvette c3

Indlægaf Gæst » 31. dec 2012, 15:13

Hej Alle og godt nytår , har tænkt mig at købe en c3 cab. og har lidt kik på et par stykker. bla. disse (den fra flintholm har jeg set live, trænger til en lakering)
http://www.flintholmcars.dk/brugte-biler//vis/899900046/Chevrolet-Corvette-5.7-Cabriolet-2d

og denne fra sydjydskimport
http://www.guloggratis.dk/chevrolet/corvette/annonce/13115693-corvette-cabriolet

Har ikke set denne endnu men forhandler sagde den skulle have en lakering.
Er der nogen der kender til disse 2 firmaer.
Har cabriolet yderligere svagheder iforhold til t-tag tænkte på rammen foran baghjul og birdcage
ellers nogetr man skal være opmærksom på
på forhånd tak
Allan T

mathiasen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. nov 2005, 19:48

Hej Allan T jeg har kigget

Indlægaf mathiasen » 9. jan 2013, 02:52

Hej Allan T
jeg har kigget med på billederne og bilen fra flintholm ser efter min mening mest spændende ud. MEN det er så svært at rådgive ud fra billeder. Det første jeg bemærkede var sidepipes på den i gul og gratis, det var vist kun årgang 69 det var originalt monteret. Det bedste råd er at få en fra klubben til at kigge med. Bare skriv når det er aktuelt, så skal der nok være nogen der reagere så du kan finde en god bil.
Kh Ole

Gæst

Hej Allan T jeg har kigget

Indlægaf Gæst » 9. jan 2013, 19:43


Hej Allan T
jeg har kigget med på billederne og bilen fra flintholm ser efter min mening mest spændende ud. MEN det er så svært at rådgive ud fra billeder. Det første jeg bemærkede var sidepipes på den i gul og gratis, det var vist kun årgang 69 det var originalt monteret. Det bedste råd er at få en fra klubben til at kigge med. Bare skriv når det er aktuelt, så skal der nok være nogen der reagere så du kan finde en god bil.
Kh Ole


Hej igen ja den gule´s sidepipes er eftermont. hullerne er der stadig til de org. bagerst ,mener ikke at det er på de 69 hvor de er født med sidepipes.
Jeg skal til sønderjylland D.9 feb. og vil en tur forbi og kikke på den gule ved jydsk import hvis der er en kyndig der bor i området og vil tage med ud at kikke på den må de gerne kontakte mig på 30681110 el. hvis der er en der har en cab. i årg. 68-72 til at stå gerne uden afgift må de også gerne give et kald.

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Hej Allan Som Ole skriver, så

Indlægaf Anders #258 » 9. jan 2013, 23:00

Hej Allan

Som Ole skriver, så er billeder taknemmelige og kan aldrig stå alene. Men de kan være med til at udvælge de biler, der er relevante at kigge nærmere på.

Den gule cabriolet i gul&gratis:
Årgang 68 var en sær-produktion, og har rigtig mange komponenter der kun anvendes dét år (hvor 69´og frem deler mange komponenter). Dét gør det sværere at finde visse ting (og nogen gange også dyrere). Købere af 68´ere gør det typisk, fordi de syntes det er sjovt netop at eje denne "one year model". Hooker side pipes er eftermonteret, men den er født med almindelig udstødning (og panelet bagpå har stadig udskæringer). Kun 69 kunne fåes med sidepipes som option. Bagagebærer bagpå er fin hvis man kan lide det - men ellers er der en del huller at fylde ud ifm. lakering, hvis den skal pilles af ;-) Sidespejlene er uoriginale fra et andet køretøj, og den har fået eftermonteret sidespejl i passager-siden. På billedet forfra ser det ud som om, at visker-klappen åbner en smule, og opligning af motorklap og lygteklapper er ikke lige (behøver ikke at betyde noget, hvis bare man kan justere det ind). Men kunne også være tegn på, at den har været adskilt af nogen, der ikke har gået så voldsomt op i finish...! Sæderne er uden nakkestøtter (hvilket kan være en smagssag). Det kunne være interessant at se billeder af kabine, motorrum samt undervogn, for at se lidt nærmere på det.

Cabriolet´en fra Flintholm:
Også en 68´er, så en del af ovenstående kan gentages. Er absolut den pæneste af de to - prisforskellen på 54K er lynhurtig brugt på ny kabine, omlakering osv. af den anden i gul&gratis (restaurering/ombygning koster altid dobbelt som meget, som man oprindeligt budgetterer...) Igen kunne billeder af motorrum og undervogn være interessante. Den står lidt højt bagtil, men kan skyldes nye dæmpere/fjeder. Viskerklappen ser også ud til at stå lidt åbent på nogen af billederne. Den vacuumstyres (inkl. forlygter), og er én af de sjove/udfordrende ting at fejlfinde...! Ser ud til at have en lille skade på for-grillen i højre side, men kan måske limes (indsatsen i grillen er af plastik).

Tjek generelt for rust ved:
-ruderammen (kondensfugt osv. aflejrer rust derinde)
-body mounts (de 4 steder på hver side, hvor karosse er fastgjort på chassis)
-birdcage (stålrammen omkring kabinen)

Sæt dig ind i, hvad du søger? Skal den være original, har du forelsket dig i en enkelt årgang, motorstørrelse, cabriolet eller targa osv.

Du får mest for pengene, hvis du køber noget der er så tæt på den stand du ønsker dig. Det er altid dyrere at købe et projekt eller en der skal små-restaureres - fremfor at finde én der netop er som du ønsker det. Der kommer med mellemrum nogen til salg, der er gennemgribende restaureret indenfor nyere tid - og kostprisen uden arbejdsløn er oftest dobbelt så høj, som den pris de udbydes til. Så udpeg dit økonomiske maksimum, og led efter mest muligt til dét beløb (medmindre din drøm er at restaurere en bil fra bunden...;-)

...og igen: billeder er taknemmelige, og kun en grundig undersøgelse af bilen - gerne på lift - kan afgøre om det er et godt køb.

God fornøjelse i jagten på drømme-vetten.


allanlund-2556
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. sep 2012, 09:23

Hej Allan T Prøv evt. at

Indlægaf allanlund-2556 » 15. jan 2013, 07:17

Hej Allan T

Prøv evt. at kikke lidt syd for grænsen udvalget bliver lidt større.
Tyskland og Holland, prøv søgning med ooyyo.dk og vælg land.
Fandt selv min i Holland.
Held og lykke med det.

Mvh
Allan Lund


Tilbage til "Opslagstavlen - åben for gæster / Open for visitors"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster