TESLA Roadster

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

TESLA Roadster

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 30. aug 2008, 11:50

Så oprandt dagen igår hvor jeg havde mulighed for at prøve en rigtig el-bil.



I M P O N E R E N D E !!



0-100 på 3,9 sec og køreegenskaber som en rigtig bil - trækker som en elastic spændes fast om livet - strækkes ud og herefter slippes man.

Havde en ven med der er inkarneret Porsche og BMW fan(og ejer af begge) - hans første ord efter turen var :



';Dette er fremtiden - det var dog utroligt';



Jeg finder dog Tesla Roadster for dyr - kr. 950.000,-(uden afgift til 2012) - men lad os nu se hvad der dukker op de næste par år - selv Corvette må indse at tiden for forbrændingsmotorer er slut hvis de vil følge med på bane 1.



Se mere på http://www.teslamotors.com/





Lars





bruno-886
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. jan 2007, 21:14

re:TESLA Roadster

Indlægaf bruno-886 » 31. aug 2008, 21:40

er der v8 lyd i sådan en vogn ellers har den ingen interesse

(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

Re: re:TESLA Roadster

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 31. aug 2008, 23:51

Hej Bruno



Fin kommentar - det er faktisk sådan at man allerede nu i USA påtænker at lovgive at der skal være lyd i elbiler.



Dette vil naturligvis ske elektronisk - så ønsker du at den skal lyde som en dragster så gør du bare det - du kan selvfølgelig også få et helt register af udstødningslyde hvis det er det du ønsker - der er frit valg på hylde 1.



Se endvidere www.fiskerautomotive.com - denne skal bygges i Finland hos Velmet som bl.a. bygger Porsche Boxster og er med iøvrigt med elektronisk V8 lyd !!



Lars
(Testede min ';hjemmelavede'; EMTB idag - med let træd i pedalerne kører man 30-35km/t ud af lige landevej !)


Tilbage til "Snak / off topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster