Vær på vagt overfor sakse lift fra AJ Engros!!

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
Sømanden
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2009, 19:35

Vær på vagt overfor sakse lift fra AJ Engros!!

Indlægaf Sømanden » 30. mar 2016, 17:21

Købte i august 2014 en ny saxe lift model SF-F3000, vare nr. 10004020 fra A J Engros i Tørring.

Under installation af liften opstod der i alt 4 forskellige fejl og mangler, heraf var 2 hvad der må betegnes som meget alvorlige, bl.a. en revnet svejsning i liftens bærende konstruktion og en sprængt fitting på en hydraulik slange. Fejlene blev udbedret af AJ Engros næsten uden diskussion, men ikke lige hvad der forventes når der købes nyt. Således var tillid til og tro på både produkt og leverandør allerede svækket ved ibrugtagning.

Da der 16. august 2015 sker en dødelig ulykke forårsaget af en defekt kina-lift af 2 søjlet type, bliver jeg ekstra opmærksom på sikkerheden omkring den sakse-lift jeg har stående, og en grundig gennemgang af liften afslører fejl og mangler. Efter adskillige henvendelser til A J Engros fremkommer der en revideret manual til liften, men det er fuldstændig umulig at fremskaffe et EL-diagram der stemmer overens med den leverede lift. Bl.a. angiver EL-diagrammet at liften skal være udstyret med et nød-stop, samt andre komponenter som ikke er monteret på min lift. Dette er langt fra betryggende og udover det alvorlige sikkerhedsmæssige aspekt, vil det også kunne forudses at fremtidig fejlsøgning og reparation vil vanskeliggøres og fordyres.


Jeg er ikke interesseret i at have en lift jeg ikke tør bruge, og eftersom der er tale om en sikkerhedsbrist finder jeg det rimeligt at A J Engros lader handlen gå tilbage, og efter en del skriverier og pres ender det med at A J Engros indvilger i et forlig hvor liften returneres, og købsprisen delvis tilbagebetales. Liften blev tilbageleveret, men efterfølgende har A J Engros dog hverken overholdt den aftalte betalingsfrist eller det aftalte beløb. Flere henvendelser til deres advokat har ikke båret frugt, og der udestår fortsat et mindre beløb for at aftalen er endegyldig!
Jeg vil på den baggrund ikke karakterisere A J Engros som en troværdig eller pålidelig handelspartner, og overholdelse af indgåede aftaler prioriteres åbenlyst ikke.

Jeg kan således ikke anbefale at handle hos A J Engros, jeg har gjort det for sidste gang. Vælger man at handle dér kan jeg kun opfordre til at være særdeles påpasselig og nøje efterse det pågældende produkt samt stille kritiske spørgsmål.
Min oplevelse er en Kina lift, leveret af en Dansk ?Kina? leverandør, og den ?tryghed? det medfører!!

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Tak for advarslen. C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 2. apr 2016, 15:53

Tak for advarslen.

C3

Sømanden
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2009, 19:35

Har netop konstateret at den

Indlægaf Sømanden » 5. apr 2016, 17:39

Har netop konstateret at den CE certificering liften påstås at have IKKE er gyldig!!

Liften fra AJ Engros i Tørring bliver således markedsført på et falsk grundlag, idet det fremhæves at liften er CE mærket!!
Det er den i princippet også, der er i hvert fald CE mærkater på maskinen, de er bare ugyldige!



Tilbage til "Snak / off topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster