Dæktrykcencorer på min C5

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Dæktrykcencorer på min C5

Indlægaf Mozart » 20. aug 2013, 14:16

Hej alle.
Jeg har lige fået monteret ny fordæk på min C-5 af en professionel dækmand.
Den ene cencor, højre forreste siger nu FR : XXX. Samtidig kommer der besked
på DIC hver eneste gang nøglen kommer i Service bla bla bla. Møjirreterende.
De andre 3 virker fint, og alle 4 har virket upåklageligt lige indtil dækskiftet.
På Corvetteforum er der alverdens forslag lige fra video med gør-det-selv
batteriskift til at sætte en kraftig magnet i nærheden af ventilen samtidig med
at computeren skal resættes, og acceptere alle 4 censorer. Men hvad sker der så ?
Jeg syntes det er mærkeligt at netop ved dækskiftet at batteriet vælger at sige stop.
Levetiden er 10 år +
Iflg. dækfirmaet skal jeg prøve at lukke luft ud hvor dækket ikke er belastet, derefter
luft på igen, og så rulle derudaf. Han siger endvidere at der IKKE er kommet fedt på
censoren.
Er der evt. nogen Vettevenner herinde der har prøvet noget ligende, vil jeg blive glad
et godt råd, tak
Med Venlig Hilsen
Niels Mozart
2064-4060

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

1. Lyder måske dumt, men

Indlægaf Tommy » 22. aug 2013, 11:34

1. Lyder måske dumt, men er fordækkene lige store, det er muligt der står det samme på dem, men det er ikke ensbetydende med at rullediameteren er den samme.
2. Er den blevet sporet, står rattet lige når du kører, hvis det står skævt får den aldrig kalibreret forhjulene, da bilen ved at hjulene ikke kører lige hurtigt i sving.
3. Går ud fra at lufttryk er korrekt i alle 4 hjul.
4. Sidste udvej, sensor på bil eller magnet i fælg er beskadiget.

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Tommy Mine dæk skal selvfølgelig

Indlægaf Mozart » 22. aug 2013, 13:13

Hej Tommy
Mine dæk skal selvfølgelig finmåles nu. Det er helt nye.
Den er også blevet sporet korrekt, og rat står lige, også ved hård opbremsning.
Dæktryk er ok, og iflg. dækmanden blev sensor ikke beskadiget !!
Men jeg holdt en ringmagnet på alle 4 hjul efter jeg havde arbejdet lidt med min
DIC. Nøjagtig som de fortæller på Corvetteforum.com kom hornet på men kun på 3 af hjulene,
så nu tror computeren at højre baghjul er højre forhjul da hornet intet sagde under
testen af højre forhjul.
Men, sladrehanken er nu holdt op med vise at der er noget i vejen. Dejligt egentlig.
Efter køresæsonen kommer hjulet og dækket af, og det er jeg så lidt spændt på.
Så skifter vi sgu batteri, og resetter igen.
Tak for hjælpen
Niels

Hans J. Jacobsen
Indlæg: 101
Tilmeldt: 15. jul 2012, 22:43

Jeg ved ikke hvordan det

Indlægaf Hans J. Jacobsen » 22. aug 2013, 17:19

Jeg ved ikke hvordan det er med en c5'er. Men på min c6 skal man bruge et værktøj der aktiverer senderen i dæksensoren. Jeg købte det værktøj i tyskland, da min egen c6 begyndte at melde fejl på dæktryk, efter bilen havde stået uden strøm. Hvis det kan hjælpe er du velkommen til at komme forbi og få lavet et reset. Jeg holder til i silkeborg.


Mvh
Frank

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Frank Tak for dit tilbud. Af

Indlægaf Mozart » 23. aug 2013, 07:33

Hej Frank
Tak for dit tilbud.
Af en eller anden årsag kom alle 4 til live i aftes efter endnu en reset. Nu må jeg se om det
varer ved. Jeg har godt set det stykke værktøj du skriver om på nettet til ca 150 USD.
Vil gerne vende tilbage til dig, men har jo samtidig i mente at disse sensorer som fungerer
med batterier er en sliddel, og iflg. instruktionsbogen har en levetid på ca. 10 år. De er bare
pokkers dyre. Ecklers vil have ca 145 USD pr. stk til min model !!
MVH
Niels Mozart

Hans J. Jacobsen
Indlæg: 101
Tilmeldt: 15. jul 2012, 22:43

Prøv ebay, du kan være

Indlægaf Hans J. Jacobsen » 23. aug 2013, 20:25

Prøv ebay, du kan være heldig at gøre et godt køb. Husk at få den rigtige version, det er lidt en jungle. Til min skal man være opmærksom på årgang og eu/us versioner.


Mvh
Frank


Tilbage til "Teknisk Forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster