Afmontering af rat i C3'er fra 72, hvordan det uden aftrkker?

Teknisk relateret snak
Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Afmontering af rat i C3'er fra 72, hvordan det uden aftrkker?

Indlægaf Bluevet » 2. aug 2012, 14:13

Hej Vette kyndig

Jeg på min vej til afmontering af rat, men besidder ikke den "rigtige" aftrækker...

Dette fordi, jeg skal have adgang til speedometer, da nålen/viseren skal monteres og rattet sidder i vejen, når dele af instrumentbordet skal "ud".

Hvordan for jeg det rat af? Tror det er nødvendigt for, at komme til instrumenterne speedometer og omdrejningstæller...

Bedste hilsner
Carsten

Eva og Poul
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14

Normalt er rattet lige til

Indlægaf Eva og Poul » 2. aug 2012, 14:57

Normalt er rattet lige til at fjerne med 6 x skruer når man har fjernet hornkontakten som er lige til at trække op, aftrækker skal først bruges hvis du skal til el. ratstammen kan sænkes yderligere hvids du løsner, og kun løsner ikke skruer dem helt af, de to bolte som holder den oppe og fast.
Hilsen Peter

Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Peter tak for dit svar. Jeg

Indlægaf Bluevet » 2. aug 2012, 15:29

Peter tak for dit svar.
Jeg må undersøge videre.
Hilsen
Carsten

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis du skal have dashpad

Indlægaf Piet » 2. aug 2012, 20:15

Hvis du skal have dashpad ud med speedo/omdrejning i så vil jeg anbefale at du "dropper" ratstammen, det gør du ved at skrue det lille dæksel af som holder dine service vacumvalves , når det er væk kan du kigge ind hvor ratstammen er boltete fast med 4 bolte, skrue dem ud så kan hele ratstammen sæmkes ca 20cm.
hvis du ikke gør det så er chancen stor for at du får revner i din dashpad når du skal prøve at nørkle den fri.

Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Piet, tak for svaret, det

Indlægaf Bluevet » 3. aug 2012, 08:58

Piet, tak for svaret, det må være vejen frem...


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster