hej
emnet er en 1970 helt standard 454
problemet opstår både ved kold og varm opstart, motoren skal tørnes længe før den slår igang, men når den så (endelig) står igeng er der ingen problemer, tomgangen ligger fint ved ca. 650 omdr/m, motorgangen er fin ved mellem belastning, men når gassen slippes ved fx nedbræsning til lyskryds kommer der små udsættere, ikke voldsomme nyk men nok til det kan mærkes...
...og der er fint vacuum imellem strømfordeler og karburator...
nogle ideer til hvad jeg står overfor ?
på forhånd tak
mvh thomas
tændings problemer på 1970 BB
Hej Thomas Du præsenterer lige en,
Hej Thomas
Du præsenterer lige en, skal vi sige det, 100 ubekendte.
Jeg har ingen mening om hvor ofte din bil er startet, hvor langt den kører, hvilken karburering, og hvad xx##xx ved jeg.
Lad os tage det fra den lette ende:
1) Tænder alle dine tændrør, og her mener jeg alle, inclusive det du skal kravle ind efter ?
2) Er der vand i din benzin, i.e. har du rørt en liter karburator sprit ned i din tank med en GUMMISLANGE? (endelig gummi ikke jern)
3) Står dine tændrør rigtigt, her menes gnistafstand ?
4) Knald i rør, er ikke nødvendigvis dårligt, men har du chekket luftfilter, er der oliefedt fra bundkarret ?
Thomas dit spørgsmål er meget åbent, når du ikke skriver, hvor meget og hvor ofte du kører, og hvor langt.
Ham der Lykkemark
Du præsenterer lige en, skal vi sige det, 100 ubekendte.
Jeg har ingen mening om hvor ofte din bil er startet, hvor langt den kører, hvilken karburering, og hvad xx##xx ved jeg.
Lad os tage det fra den lette ende:
1) Tænder alle dine tændrør, og her mener jeg alle, inclusive det du skal kravle ind efter ?
2) Er der vand i din benzin, i.e. har du rørt en liter karburator sprit ned i din tank med en GUMMISLANGE? (endelig gummi ikke jern)
3) Står dine tændrør rigtigt, her menes gnistafstand ?
4) Knald i rør, er ikke nødvendigvis dårligt, men har du chekket luftfilter, er der oliefedt fra bundkarret ?
Thomas dit spørgsmål er meget åbent, når du ikke skriver, hvor meget og hvor ofte du kører, og hvor langt.
Ham der Lykkemark
Hej lykkemark du har fuldstendig
Hej lykkemark
du har fuldstendig ret, infoen er meget mangelfuld...
har kørt 7-800 km siden jeg tog den ud af vinter-hi i slutningen af april, og er blevet kørt ca. en gang om ugen hen over den sidste måned til 1½...
jeg kører med den standard 'Rochester Q-jet' (der er blevet justeret til korrekt IDLE)
alle tændrør tænder (og tændrøsrkablerne fejler hellerikke noget)
tvivler på der er vand i benzinen efter de km jeg har kørt på det seneste
tændrør/afstand er korrekt
kan se en smule fugt/brændstof i indsugningen når jeg kikker ned igennem karburatoren, tænker jeg skal ha kikket på 'flyde nålen' om den skulle være slidt...
mvh thomas
du har fuldstendig ret, infoen er meget mangelfuld...
har kørt 7-800 km siden jeg tog den ud af vinter-hi i slutningen af april, og er blevet kørt ca. en gang om ugen hen over den sidste måned til 1½...
jeg kører med den standard 'Rochester Q-jet' (der er blevet justeret til korrekt IDLE)
alle tændrør tænder (og tændrøsrkablerne fejler hellerikke noget)
tvivler på der er vand i benzinen efter de km jeg har kørt på det seneste
tændrør/afstand er korrekt
kan se en smule fugt/brændstof i indsugningen når jeg kikker ned igennem karburatoren, tænker jeg skal ha kikket på 'flyde nålen' om den skulle være slidt...
mvh thomas
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 31 gæster