Piv lyd bagfra

Teknisk relateret snak
Bjørn Andersen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. jun 2011, 13:29

Piv lyd bagfra

Indlægaf Bjørn Andersen » 1. jul 2012, 13:17

Hej,

Jeg har fået en ret høj rytmisk piv-piv-piv lyd et eller andet sted bagtil i højre side. Lyden er der kun når jeg accelererer og forsvinder som regel efter jeg har kørt 10-20 min. Der er ingen lyd når jeg bare lader bilen trille. Jeg har renset bremsetromler og smurt kardankryds på drivaksler, men det har ikke hjulpet. Er der nogen, der har nogen ide om hvad der kan være galt?

MVH Bjørn

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Bjørn Det at jage lyde

Indlægaf Lykkemark » 2. jul 2012, 21:09

Hej Bjørn

Det at jage lyde er jo nærmest en videnskab, men det at den er rytmisk er jo et eller andet sted en hjælp.
Vi kan vel udelukke at det er noget der sidder i dækket, når der ikke er nogen lyd under rulleri.
Du har piv lyd under belastning indtil noget bliver varmt.
Jeg vil gerne lige have lov til at komme med en indskudt bemærkning her. Du kører garanteret den samme vej hvergang du kører ud af din indkørsel, har du prøvet om den samme lyd optræder hvis du kører en anden vej ?
Nej det er ikke noget dumt spørgsmål, jeg tænker nemlig på belastningen af højresiden.
Har du haft bevæbnet dig med en chauffør, og anbragt dig selv i passagersiden, lænet dig bagover og under og lyttet. Piv lyd er gerne jern mod jern, lejer, kryds, låsering mod jern ?

Lykkemark

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Prøv at tage let i

Indlægaf Piet » 3. jul 2012, 09:47

Prøv at tage let i håndbremsen imens lyden er der, hvis lyden ændrere sig markant så ligger problemet her.

ellers løft bilen op og tag fat i baghjulet kl 6 og kl 12 rok nu med hjulet, hvis der er slr så kig ind på trækakslen oppe ved bagtøjet, hvis den bevæger sig ud og ind så skal du have ny stubaxle i bagtøjet, jeg har set folk som har kørt så lang tid med nedslidte stubaxles at bagtøjshuset var spist op.

hvis ikke sløret er her så ligger det i bagtøjslejerne.

Bjørn Andersen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. jun 2011, 13:29

Så fik jeg løst det

Indlægaf Bjørn Andersen » 3. jul 2012, 13:18

Så fik jeg løst det :-) Ved nærmere inspektion kunne jeg se at blikket rundt om ankerpladen (som støder op til kanten af tromlen) havde fået en lille bule således at tromlen lige gik på... Så det var jo nemt at løse, men jeg har godt nok prøvet en del ting undervejs...


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster