Teknik seminar

Teknisk relateret snak
Bjørn Andersen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. jun 2011, 13:29

Teknik seminar

Indlægaf Bjørn Andersen » 17. jun 2012, 19:27

Hej vette venner.

Her i klubben er der helt sikkert en utrolig mængde viden blandt mange af medlemmerne. Det ville være utroligt fedt om noget af denne viden kunne bringes videre til de mindre vidende medlemmer som undertegnede. Ved ikke om det har været prøvet før, men kunne man forestille sig at arrangere nogle teknik dage med forskellige temaer? F.eks. "hvordan renoverer man en gearkasse"... Eller "hvad skal man være opmærksom på ved frame off restaurering?" Mon ikke sådanne teknik dage kunne trække fulde huse? Hvis der kan findes nogle gode lærermestre, som vil stille op så stiller jeg gerne lade, fadølsanlæg og grill til rådighed:drool5::drool5:

Man kunne så kombinere det med en cruise i lokalområdet - i mit tilfælde Gurre - Helsingør - Hornbæk - Fredensborg området.

Er det noget vi skal forsøge at stable på benene?

Hilsen fra Bjørn Andersen

Ole Christensen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. dec 2011, 17:35

Hejsa Bjørn

Indlægaf Ole Christensen » 18. jun 2012, 10:33

Helst sikkert, er det noget alle ville for brug for, og en erfarings snak over bordet er godt. Men det der er vigtigt hvis der nogle der skal undervise skal man have en der ved hvad han snakker om. Ellers skal man kun tage snakken over bordet, men med en dagsorden, der kunne være tænding, kaburator som eks.

Helt sikker en god ide, vi har det i sverige 1 til 2 gange i vinter perioden, som vi kalder garage visning. Der kigger man lidt og så er der orientering / undervisning. (Og så er der Allan Holmlund)

I kunne jo bruge vinteren til dette, det samler også Corvettefolket, når der ikke kan køres, og gør evt. brug af værkstederne / sælge dele til / der har Corvetterne og lav en aftale med dem og snak med dem om et enme der kunne være brug for (Der er mange C3 i Danmark, så der er rigeligt at tage fat i der) Prøv at snak med A-Corvette.dk i ringsted gør meget i de biler og www.grebartbiler.dk ligger ved siden af.

Det er jeg sikker på de vil, det kunne jo give dem salg i den anden ende.

Det var bare lidt boldte i luften og ideèr til jer.

God dag

Mvh
Lars Riggelsen
"http://www.riggelsen.se"www.riggelsen.se

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

Jeg stiler gerne værkstedet til

Indlægaf LasseG436 » 18. jun 2012, 19:57

Jeg stiler gerne værkstedet til rådighed for sådanne arrangementer

Ole Brinch
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. maj 2011, 15:39

Jeg er også helt klart

Indlægaf Ole Brinch » 19. jun 2012, 11:09

Jeg er også helt klart med på ideen. Nu bor jeg på fastlandet, men kan godt lokkes til øen hvis der skulle dukke noget interessant op. Ellers er der måske muligheder for det samme i Jylland. Mit værksted er nok for lille da det kun består af én lift og (meget) lidt plads omkring.

/Ole Brinch, 72 convertible 454


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster