Lednings diagram c3 søges

Teknisk relateret snak
Frank Sarong
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. feb 2012, 09:17

Lednings diagram c3 søges

Indlægaf Frank Sarong » 28. maj 2012, 22:21

Hej.
Hvem ved hvor jeg kan finde et lednings diagram på nettet,til en 78er,som man kan finde ud af,
at tyde??:noide::noide:

De bedste corvette hilsner

Frank Sarong.

Padk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. apr 2009, 20:11

Hej Frank. http://www.nrjvette.com/johdotukset/?C=D;O=D Her kan findes ledningsdiagram

Indlægaf Padk » 29. maj 2012, 07:30

Hej Frank.

http://www.nrjvette.com/johdotukset/?C=D;O=D

Her kan findes ledningsdiagram fra årgang 53-82.

Pøj-Pøj med læsningen....:yo:

Hilsen
Padkær

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Frank Jeg indkøbte i sin

Indlægaf Lykkemark » 29. maj 2012, 11:09

Hej Frank

Jeg indkøbte i sin tid nogle fine diagrammer indbagt (lamineret) i plastic til netop min årgang. Jeg indkøbte et i stor størrelse og et mindre i a4 format til at have i hånden.
Jeg tror jeg købte dem her:
http://www.lectriclimited.com/wiring_diagrams-corvette.htm

Men søger du på google under wiring diagrams corvette laminated kommer der et hav af muligheder frem.

Der er så bare et lille aberderbei, med de her diagrammer uanset om du vælger Hr Padkærs løsning, som er lige til højrebenet, eller den laminerede løsning, og det er, at over år og dag siden bilens fødsel, er der gået meget hobbyelektriker og kvikke løsninger under motorhjelmen, hvilket igen betyder, at du måske godt kan finde ud af diagrammet, men det er ikke helt sikkert at diagrammet ligner virkeligheden under hjelmen, i al fald ikke farvemæssigt.

Men sådan er det jo bare.

Lykkemark

Frank Sarong
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. feb 2012, 09:17

Hej Lykkemark og Padkær. Tak til

Indlægaf Frank Sarong » 30. maj 2012, 19:26

Hej Lykkemark og Padkær.
Tak til jer begge.
Ja Lykkemark,da jeg fik skilt kabinen af,kunne jeg godt se at strømtyvene,var blevet brugt flittigt,især omkring
sikringsboxen,og under midter consolen.
Strømtyve skulle nogle gange forbydes:cuss: når andre bruger dem.

Mvh Frank Sarong.

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Frank Det gør lidt ondt, men

Indlægaf Lykkemark » 30. maj 2012, 22:07

Frank

Det gør lidt ondt, men der er noget, jeg må bekende (det gør ondt, meget).

Ser du, jeg havde gået og installeret en ny generator plus ministarter og dobbelte elblæsere til køleren. Jeg fik lidt telefonhjælp til elblæseriet af den rare Hr formand Allan Madsen (takkes den som takkes bør).
Der er mange ting jeg ikke er en ørn til, ledninger er en af dem, så i stedet for at gå ind de helt rigtige steder, hvad er så mere naturligt, rigtigt yes, at gå ind de bekvemme steder.
Alt virkede fjong, ingen problemer overhovedet, det er da ikke så svært.
Men så er det bare altså, at jeg vælger at lade en fagmand MB Motor i Græsted gå amok på "damperen", ud fra den betragtning: "den må da kunne levere noget mere".
(Nu er det at du går ud og henter en kop kaffe)
Se da mit automobil havde boet i Græsted nogle dage, og jeg sidder hyggeligt herhjemme og roder med mit arbejde, ringer telefonen, og i røret er den flinke Michael Breiding som siger: "Bent du sagde at du ikke har rodet særligt meget med den bil, hvem fanden er idioten der har leget med ledninger og strøm, det tror da fanden at du mangler guf, strømmen går jo alle mulige andre steder hen end der hvor den skal".
Svaret fra mig, kom jo på een eller anden måde noget i retning af:
"Michael, øhm ehh, jeg har pillet lidt, men jeg er af den opfattelse, at 90% er fra den tidligere ejer, jeg har jo ikke meget forstand på det der elektricitet, så det har jeg stort set holdt mig fra :blush5:"

Nu er der guf, masser af guf

Lykkemark

Frank Sarong
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. feb 2012, 09:17

Til Lykkemark. Ja den sætning"hvem fanden

Indlægaf Frank Sarong » 30. maj 2012, 22:50

Til Lykkemark.
Ja den sætning"hvem fanden er den idiot der har rodet med de ledninger"har jeg hørt for før,da jeg renoverede
min fine gamle Rx7er med wankel motor.
Så det ender højst sandsynligt med at jeg får en auto elektriker,til at ordne det IGEN.Men men,man tror jo altid man har den
store studenterhue på,når man går igang,med alle de forbandede farvede ledninger.Så må man ned og bide i gulvtæppet,af ren raseri,når man har prikket 200 huller i den samme ledning,med sin strøm finder,og desperat
ringer efter en livs linie.:nopity::nopity:
Tak for den hyggelige historie.

De bedste corvette hilsner
Sarong.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster