Alukøler til C3 smallblock

Teknisk relateret snak
Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Alukøler til C3 smallblock

Indlægaf Lars68 » 23. maj 2012, 11:32

Har netop konstateret at min standard køler er utæt og vil godt investere i en fornuftig alukøler der matcher min 383 smallblock (400+ HK). Bilen er en 68 uden aircon. Hvilken kan anbefales? Mvh Lars

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Lars Jeg kan kun give

Indlægaf Lykkemark » 23. maj 2012, 21:38

Hej Lars

Jeg kan kun give DeWitt's min allerbedste anbefaling.

http://www.dewitts.com/pages/categoryresults.asp?catID=19

Er der noget du er i tvivl om, ja men så ring derover, yderst flinke folk. Jeg fik min hjem via shopusa det virkede fint.

Lykkemark

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Jeg har også en deWitts: Fin

Indlægaf (udmeldt) C3 » 28. maj 2012, 08:46

Jeg har også en deWitts:





Fin køler.

C3

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Hej Jan (C3) Hvilken model

Indlægaf Lars68 » 28. maj 2012, 10:23

Hej Jan (C3) Hvilken model fra Dewitt er det? Jeg har også den samme ventilator som din. Det ser ud til at der ikke er plads til så stor (bred) en køler på 68 modellen som på 69 modellen som din. Min nuværende (standard) køler er ca. 23 tommer bred men der er plads til ca. 25 tommer. Generelt står nævnt om de alukølere der anbefales til 68 modellen at de anbefales op til 300 HP og da jeg har 400+ vil jeg gerne være sikker på ikke at gå ned på køling. Mvh Lars

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Det må være en A70M

Indlægaf (udmeldt) C3 » 28. maj 2012, 17:04

Det må være en A70M (26'') jeg har.

Jeg fik selv ved et uheld dengang bestilt en smal køler - til en '68. den er heldigvis afhændet. Men det viser at man skal være meget omhyggelig med kølerbestilling. Den første jeg bestilte var en BeCool. Men den passede ikke.

Jeg havde faktisk 3 kølere i en periode:



Alu leder jo noget bedre end de gamle kølere så hvis du bare kan finde en der passer skal det nok gå.

http://www.dewitts.com/pages/categoryresults.asp?catID=19

C3

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Hej. Jeg har kommunikeret med

Indlægaf Lars68 » 30. maj 2012, 22:12

Hej. Jeg har kommunikeret med Dewitt og den som de anbefaler kan jeg faktisk købe hos Ecklers med 20 % rabat:
http://www.ecklerscorvette.com/corvette-aluminum-radiator-fan-module-assembly-with-small-block-1963-1972.html
Så det gør jeg nok. Tak for hjælpen. Mvh Lars

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Men DeWitt tager 525 USD. :) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 3. jun 2012, 11:57

Men DeWitt tager 525 USD.

:)

C3

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Dewitt anbefaler SP016 til 765$

Indlægaf Lars68 » 5. jun 2012, 11:05

Dewitt anbefaler SP016 til 765$ som jeg regner med er den samme som Ecklers har til 799,99$ selvom at billederne afviger en anelse. Med 20% rabat bliver prisen 639,99$ Den har en 16 tommers ventilator monteret samt fan controller. Jeg vil godt have en bedre og mere integreret fastgørelse af ventilatoren. Den nuværende ventilator sidder ikke helt stabilt med de 4 stk plasticstrips og vil helst undgå samme montering på en ny køler. Mvh Lars

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Hvorfor går man ikke bare

Indlægaf Tommy » 6. jun 2012, 18:15

Hvorfor går man ikke bare til den nærmeste kølermand og får lavet en fra dag til dag med garanti ????

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Kære Tommy Nu lagde du mærke

Indlægaf Lykkemark » 6. jun 2012, 22:36

Kære Tommy

Nu lagde du mærke til at jeg skrev "kære" ikke? Det skrev jeg jo vel vidende, at jeg sagtens kan stikke hænderne i bistadet her:D

Jeg er meget sikker på, at man kan gå ned til, en flink lokal kølermand, og få ham til at smede sig en køler. En køler er vel når alt kommer til alt ikke ligefrem rumfartsteknologi.

Men (nu kommer det Tommy), så er det vel engang sådan, at man agerer lidt på sin erfaring. Da jeg var et ungt og lyslokket menneske, levede jeg i Scania's dieselverden, iført blå kittel og blyant med viskelæder i enden. Jeg fik mange kølere repareret, dvs loddet og trykprøvet og gud ved hvad, hos kølermænd i det ganske land og udland. Min erfaring, endskønt den snart er 40 gammel var faktisk meget blandet. Jeg husker det faktisk meget tydeligt, idet vrede lastvognschauffører, der holder omkring Skt Gotthard og har måttet spadsere temmeligt langt for at komme til en telefon (man havde ikke mobiler dengang), for at fortælle mig at den xxx køler jeg havde leveret var noget l...., og jeg bare kunne vente mig til at han kom hjem osv.

Se nu er der gået fyrretyve år siden den tid, nu vil nogen så hævde, at der er sket meget på teknologien siden den tid og det kan man jo sagtens have ret i. Jeg vil tilgengæld hævde, at kvaliteten i det faktiske håndværk, ikke er blevet tilsvarede bedre, snarere det modsatte (skulle jeg komme i tvivl, behøver jeg blot at se på husets tagrender, der kostede en formue).

Synes du jeg er lang i spyttet Tommy ?:yo:

Nu er det så sådan, at Hr DeWitt laver et produkt, der er "perfect direct fit", et produkt han har tænkt over, et produkt han ikke er gået på kompromis med på noget sted i processen, hvor kvaliteten simpelthen er indiskutabelt komplet og helt 100% i orden på alle punkter, både hvad angår design og materialevalg, for ikke at tale om emballage, levering og rådgivning telefonisk. Se ham vil jeg hellere handle med, for der får jeg noget, som opfylder mine meget personlige krav.

Ja ja, det er måske et konservativt synspunkt, men jeg handler f.eks også med Doc Rebuild (endskønt det er besværligt).

:party:Lykkemark


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster