Vandtemperatur C3.

Teknisk relateret snak
Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Vandtemperatur C3.

Indlægaf Lars68 » 23. maj 2012, 09:24

Jeg har lige installeret nyt originalt water temp måler og sensor på min 68-er (383 smallblock) og oplever at den viser lidt for lav temperatur. Hidtil har jeg kørt med noget uoriginalt som til gengæld har haft vist korrekt. Det skulle være de rigtige dele til en 68-er købt hos Ecklers. Er der andre der har oplevet tilsvarende og ved hvad årsagen kan være? Mvh Lars

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Lars Jeg tror (ved) at

Indlægaf Lykkemark » 24. maj 2012, 21:19

Hej Lars
Jeg tror (ved) at du kan ikke regne med at kunne købe noget sådant der virker særligt præcis. Det må jo når alt kommer til alt ikke koste noget at lave. Går du ud i dit bryggers hvis du har sådant et og kikker på din dybfryser, så kan jeg betro dig at thermostaten holdt op med at virke da den var et år gammel, nu virker den bare sådan cirka.
I indlægget du skrev om en anbefaling af alukøler, hvor jeg anbefalede DeWitt, kan jeg sige at den føler de leverer med, så nogenlunde passer med virkeligheden, jeg har skudt den med infrarød, både med mit privat apparat (fra Biltema) og firmaets der har kostet en bondegård og bliver kalibreret professionelt.
Instrument aflæsningen er en helt anden historie. Jeg er af den helt klare overbevisning, at skal man have en effektiv instrumentaflæsning, skal man skifte hele balladen ud med kvalitetsinstrumenter, hvor føler og aflæsningsinstrument er kalibreret til hinanden, og ikke et sæt dimser der er lavet i hver sin ende af Kina.
Hvis du nu gerne vil være nøjagtig, eller rimelig tæt på, så kalibrer tingene i en gryde med vand. Det er jo enkelt og ligetil.

Lykkemark

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Hej. Udmærket forslag men jeg

Indlægaf Lars68 » 28. maj 2012, 12:27

Hej. Udmærket forslag men jeg har ikke mulighed for at justere på skalaen eller andet. Hvis jeg bare kunne justere visningen på instrumentet ville det være enkelt. Mvh Lars


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster