Omdrejninger versus hastighed

Teknisk relateret snak
Borup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. aug 2011, 10:17

Omdrejninger versus hastighed

Indlægaf Borup » 15. maj 2012, 09:06

Hejsa

Jeg synes min 77'er går med vel mange omdrejninger i forhold til fart. Det er en Automatgear.
5000 rpm giver ca. 80 km/t i 3' gear. Lyder det ikke som en noget lav gearing?? Det giver jo et godt optræk i byen, men alligevel!

Nogen der har erfaringer med det. jeg har søgt på nettet, men ikke rigtig fundet noget relevant.

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

hejsa min 75 med smallblock og

Indlægaf Filli » 15. maj 2012, 19:43

hejsa

min 75 med smallblock og automatgear går med ca. 2500 omdr ved 80 kmt

mvh Kent

Henrik Pedersen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55

Mojn Carsten, Min 73´ ligger tæt

Indlægaf Henrik Pedersen » 15. maj 2012, 20:30

Mojn Carsten,

Min 73´ ligger tæt på Kent´s

M.v.h. Henrik

Cj7
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. sep 2006, 22:06

Den er alt for lavt

Indlægaf Cj7 » 15. maj 2012, 20:42

Den er alt for lavt gearet til almindelig landevejs kørsel, jeg har prøver lidt forskellige gearinger og det er ret nemt at skifte til højre bagtøjsgearing.
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=36559&page=2&p=50056#post50056

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Jeg kan anbefale et bagtøj

Indlægaf Lars68 » 17. maj 2012, 12:27

Jeg kan anbefale et bagtøj med udveksling 3.08:1 evt. fra Duntov motors (pris ca. 11.000 kr incl. forsendelse). Jeg havde 4.11:1 på før og det var ulideligt.

Ole Brinch
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. maj 2011, 15:39

Jeg kan anbefale et bagtøj

Indlægaf Ole Brinch » 17. maj 2012, 23:09


Jeg kan anbefale et bagtøj med udveksling 3.08:1 evt. fra Duntov motors (pris ca. 11.000 kr incl. forsendelse). Jeg havde 4.11:1 på før og det var ulideligt.


Hvad motor har du i din Corvette?

Jeg overvejer at monterer 2,72:1 i min 72'er, men den er også med en 454'er og overvejer p.t. at genopbygge den gamle blok som en stroket 496'er og har derved godt med moment til at trække den store klinge.
Jeg skal ikke kører race, men cruiser 95 % af tiden. Jeg vil gerne have omdrejningerne langt ned ved almindelig motorvej med 120-130 km/t

/Ole

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Jeg har en frisk 383

Indlægaf Lars68 » 19. maj 2012, 11:11

Jeg har en frisk 383 og synes at en bagtøjsudveksling på 3.08 kombineret med den originale 4 trins gearkasse giver et godt kompromis mellem acceleration og crusing m.m. Mvh Lars

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hejsa Jeg synes min 77'er går

Indlægaf Allan#373 » 19. maj 2012, 13:02


Hejsa

Jeg synes min 77'er går med vel mange omdrejninger i forhold til fart. Det er en Automatgear.
5000 rpm giver ca. 80 km/t i 3' gear. Lyder det ikke som en noget lav gearing?? Det giver jo et godt optræk i byen, men alligevel!

Nogen der har erfaringer med det. jeg har søgt på nettet, men ikke rigtig fundet noget relevant.


Hej Carsten
Den går jo nøjagtig dobbelt så mange omdr. som en "normal" TH 350/400 gør.
Det lyder lidt usansynligt, at det skulle være bagtøjet alene.
Hvis du skulle fordoble motoromdr. alene i bagtøjet, skulle du vel gå fra en 1: 2,72 til en 1:5,44, det tror jeg ikke findes i almindelig handel

Jeg tror nærmere du kører i 2. gear!
Det er nemt at afprøve, sæt vælgeren 2. gear og ikke i D, og kør 80 km/t hvad siger RPM så??
Tjek af gearolie du ved,
Vandret overflade, driftvarm bil, gearvælger i P, startet motor, og så måler man oliestand.

Mvh
Allan

P.S. en modelopdeling at tekniske informationer er på ønskesedlen
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Borup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. aug 2011, 10:17

Hej Allan og Co. Tak for

Indlægaf Borup » 20. maj 2012, 06:16

Hej Allan og Co.


Tak for input.
Jeg har tjekket at den bruge alle 3 gear (den skifter i hvert fald 2 gange). Kom selv lige til at tænke på at det jo evt. kunne være en defekt omdr. tæller om end den virker "stabil" nok, men på den anden side så lyder den som om den har en del omdr. Måske en kombination af defekt omdr. tæller og lav gearing??


Nåh, men der er jo lidt at kigge på. Først skal jeg lige have den gennem toldsyn.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Der er også altid muligheden

Indlægaf Piet » 21. maj 2012, 08:39

Der er også altid muligheden for at sætte en 4trins automatgearskasse (4L60E)i så kan man beholde både det gode optræk og få de lavere omdrejninger med overgearet.
Jeg er selv ved at montere en 6L80 6trins automatgearkasse.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster