Orange blinklys på en 72'er

Teknisk relateret snak
(udmeldt) Gr8joy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. jan 2010, 21:20

Ja den er god nok

Indlægaf (udmeldt) Gr8joy » 11. apr 2012, 00:42

Ja den er god nok som den er (næsten) som veteran. Eneste lovkrav der kan håndhæves er at der skal være sideblink på som kan ses 50 cm ude fra bagerste hjørne(r) på bilen, og at sidemarkeringer ikke må blinke (nemt at ændre i forreste blink så de i stedet lyser sammen med parkeringslys).

Selvom man slipper gennem et syn uden disse ændringer er det stadig lovteksten der vil gælde hvis man ryger i problemer ...

mvh Lars

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Hej Martin. Jeg har for

Indlægaf S.Carl » 11. apr 2012, 10:59

Hej Martin. Jeg har for 14 dage siden fået synet min 1973 med oprindeligt blinklys og lys, dog havde jeg monteret ekstra blink i gællerne rettet bagud som du kan se på billedet. Eneste anmærkning ved synet var at stelnummeret ikke var tilgængeligt nok på oversiden af rammen da han kun havde et gardarobespejl - nå men det blev hugget ind på siden af rammen ved højre forhjul med 5 mm. bogstaver, jeg prøvede først med 8 mm. med det fjedrede for meget ved slagene.

Så nu venter jeg kun på de får beregnet afgiften ( i løbet af ugen?) så den kan komme ud at rulle.
Mvh. Søren C.6283
Vedhæftede filer
P1010012.jpg
P1010012.jpg (40.68 KiB) Vist 7439 gange

ottesen-1209
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. feb 2010, 19:31

Jeg tror vist jeg skal

Indlægaf ottesen-1209 » 11. apr 2012, 20:22

Jeg tror vist jeg skal ha' en lille alvor snak med min synsmand. :tal:
Håber at den kommer på gaden inden for den næste måned eller to.
Tak for råd og oplysninger.

Mvh. Martin

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

hej Martin hvis du skal bruge

Indlægaf Filli » 11. apr 2012, 20:41

hej Martin

hvis du skal bruge nogle ekstra baglygter med baklys i har jeg nogle brugte du må få, men jeg har ingen orange pærer

mvh. Kent

ottesen-1209
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. feb 2010, 19:31

hej Martin hvis du skal bruge

Indlægaf ottesen-1209 » 17. apr 2012, 21:52


hej Martin

hvis du skal bruge nogle ekstra baglygter med baklys i har jeg nogle brugte du må få, men jeg har ingen orange pærer

mvh. Kent
Tak for tilbudet,men jeg tror lige jeg vil prøve igen. :)

Michael
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15. aug 2006, 23:27

Hej Lars. Du skriver at "sidemarkeringer

Indlægaf Michael » 17. apr 2012, 23:57

Hej Lars.
Du skriver at "sidemarkeringer ikke må blinke". Jeg har fået min C6 synet med begge sidemarkeringer i gult som sideblinklys. Syntes selv det var ret smart, og det gjorde synsmanden åbenbart også. :cheers2:

Men det er måske ikke det du mener?


Ja den er god nok som den er (næsten) som veteran. Eneste lovkrav der kan håndhæves er at der skal være sideblink på som kan ses 50 cm ude fra bagerste hjørne(r) på bilen, og at sidemarkeringer ikke må blinke (nemt at ændre i forreste blink så de i stedet lyser sammen med parkeringslys).

Selvom man slipper gennem et syn uden disse ændringer er det stadig lovteksten der vil gælde hvis man ryger i problemer ...

mvh Lars

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Michael Min C3 vette er

Indlægaf Lykkemark » 18. apr 2012, 00:30

Hej Michael

Min C3 vette er trillet igennem synet med en forreste sidemarkering som blinklys, og så er den jo tilsyneladende fjong (det var ikke noget jeg bad om, jeg var faktisk ikke inde i synsprocessen).
Nu synes jeg så, at du skal gå ned og læse på MHS vs CCD forum om den nye lov.
Man kan ikke tage en synsmand som gidsel, færdig slut.
Ligger der en lille pige eller dreng under mit forhjul/baghjul i et højresving, så vil jeg ikke forfægte, at noget var blevet godkendt, fordi "en synsmand" sagde.
Der skal være noget der blinker, på siden af vores bil, når vi drejer, og længere er den ikke.

Det synes jeg

Lykkemark

(udmeldt) Gr8joy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. jan 2010, 21:20

Hej, Ja som sagt, også af

Indlægaf (udmeldt) Gr8joy » 23. apr 2012, 23:05

Hej,
Ja som sagt, også af Lykkemark, så er det jo lovteksten der tæller hvis der skulle opstå uenigheder.
Så jeg vil da anbefale at man sikrer sig den rette opsætning.

Bare et godt råd :seeya:

/Lars


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster