Udskiftning af.: Upper Dash Pad

Teknisk relateret snak
Henrik Savkov
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2012, 13:55

Udskiftning af.: Upper Dash Pad

Indlægaf Henrik Savkov » 5. apr 2012, 14:21

Jeg er ved at skifte Upper dash pad, da de perfurerede huller er revnet, og har bestildt et nyt som er på vej fra Ecklers.

I samme ombæring vil jeg montere nye højtalere, og er gået i gang med at løsne det.
Det er lidt genstridigt, og jeg prøver mig frem med forsigtighed.

Er der noger jeg skal være opmærksom på, evt skjulte skruer ?

Mvh. Savkov

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Hvis du stadig har den

Indlægaf Tommy » 5. apr 2012, 20:06

Hvis du stadig har den org radio skal højtalerne være med 10 oms modstand

Gæst

Så vidt det huskes er

Indlægaf Gæst » 5. apr 2012, 21:22

Så vidt det huskes er der ingen skruer i front af Dash Pad, der klemmes den kun ind, men et par stykker i bagkanten, og en ca midt på i en vinkelholder.
Det er rigtig svært at få ud. Når det er løsnet helt, skal det skubbes helt over til højre side, så meget man nu kan "mase". Derefter bukkes det en lille smule, med en hånd under på midten, mens du med venstre hånd holder venstre side nede. Når det er bukket nøjagtig lige så meget at det kan gå fri af stolpen kan det tages ud i venstre side først, men PAS PÅ, det knækker let, især når det er gammelt og mørt.
Du skal have højttalerne af før udtagning, da der ellers ikke er plads nok ikke er til at få ud. Isætning er det modsatte, men PAS PÅ igen det nye knækker let på midten i plastbelægningen.

Jeg valgte nu at undvære højttalerne i Dash Pad da de er næsten umulige at få isat igen efter det nye er på plads, på grund af ledninger og meget andet. Vælg at sætte dem ind i dørstolpen istedet, der er hul til det.

Henrik Savkov
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2012, 13:55

Hej Tommy. Har nu afmonteret alle

Indlægaf Henrik Savkov » 6. apr 2012, 17:33

Hej Tommy.

Har nu afmonteret alle højtalere, der var monteret 2 stk. 4 Ohms og 2 stk. 10 Ohms en værre blanding, så jeg satsesde og testede de nye 4 Ohms, det lyder helt fint. Nu venter jeg så på et nyt Bezel med et Pioner anlæg fra Ecklers.
De fire replacement højtalere de sendte mig er i bogstaveligste forstand ikke nogen replacement, jeg kunne såmen ligeså godt have hentet dem ved Biltema ell. et andet sted de forhandler 4x6"
Jeg har måtte lave en opklodsning i MDF i instrumentpanelet for at diskanten som er højere en resten af enheden kan monteres.
I sidepanelet valgte jeg at skære et ovalt hul og montere enhederne synligt.

Hej Bjarne.

Du havde ret Upperdash skal løftes på midten.
Da jeg er ved at skifte en del i kabinen, har jeg måtte løsne en del paneler, og det blev til en fordel, da det blev synligt fra neden hvad der gemte sig bag Upperdash, der sidder faktisk noget der minder om en hyldeknægt som er skruet i fra bagsiden, men når først det er skildt så meget, bliver det ikke et problem at montere det nye Upper dash pad med højtalerne monteret.

Mvh :rolleyes:


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster