Ekstra nøgle til C5

Teknisk relateret snak
Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Ekstra nøgle til C5

Indlægaf Henning P » 19. mar 2012, 21:42

Jeg er lige blevet ejer af en C5. Men tidliger ejer har mistet et nøglesæt. Så jeg skal skaffe et sæt er der en der ved hvordan man klarer sådan en sag. Også med fjernbetjening.

Mvh
Henning Poulsen

Bakerguf
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. feb 2007, 16:58

Hej Henning Autolåsesmeden, der kommer på

Indlægaf Bakerguf » 19. mar 2012, 23:02

Hej Henning

Autolåsesmeden, der kommer på Fredericia messen i den kommende weekend kan lave en kopi af din nøgle.Fj. betjeningen skal nok købe originalt ved GM i USA (det kommer lige an på hvornår din bil er fra ) ellers har Ecklers også lidt .

venlig hilsen Bo

Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Hej Bo Tak for dit hurtige

Indlægaf Henning P » 19. mar 2012, 23:38

Hej Bo
Tak for dit hurtige svar. Jeg skal til Fredericia så kan jeg få lavet nøglen der. Bilen er fra 2002 og jeg glæder mig til at komme ud at køre i den.

Mvh
Henning

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej Henning Der sidder en "chip"

Indlægaf C5Nissen » 21. mar 2012, 21:07

Hej Henning

Der sidder en "chip" til startspærren på nøglen - og den nøgle du skal have lavet skal have den rigtige kodning ( der findes 15 forskellige kodninger til C5 ) for at du kan starte bilen med den efterfølgende.

Jeg ved ikke om låsesmeden som Bo henviser til har disse forskellige koder til corvetten - ellers kan rå nøgleemner bestilles hos f.eks. Corvetteprojekt - Automoll i Tyskland se link: http://www.ebay.de/itm/Zundschlussel-Code-2-Corvette-C5-1997-2004-/220744529793?pt=Autoteile_Zubehör&hash=item3365663781


Den rigtige kode findes ved at måle modstanden over chipén - se billede:

6233

min nøgle måler 518 Ohm = kode 2 iht. tabellen på linket, din nye nøgle skal have samme modstand over chippen som din nuværende nøgle - ellers får du ikke bilen startet.

En rå nøgle koster ? 59,00 + fragt - den kan så slibes til hos nøglebar / låsesmed.

Fjernbetjeningen kan altid findes på Ebay.com, for ca. 100,-$ - den kodes til bilen via tast selv "learning" ved hjælp af knapperne der styrer info displayet på h. side af instrumenthuset.

Dette var bare et lille "hint" - såfremt låsesmeden ikke har disse nøgleemner med chip.

Hilsen Karsten
Vedhæftede filer
DSC02758.jpg
DSC02758.jpg (45.65 KiB) Vist 8745 gange
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej bo Meget afhænger af årgang,

Indlægaf Bondemand » 21. mar 2012, 21:26

Hej bo

Meget afhænger af årgang, nøgler kan købes ved ecklers for ca 300 kr. ( Måske billiger hvis man kan få dem til at sende den i en kuvert ) told og moms fra USA er ret kostlig. Er det en 2000 til 2004 model er fjernbetjening til at finde på EBAY.COM for ca. 40 usd.

Hilsen bondemand

Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Hej Mange tak for jeres svar.

Indlægaf Henning P » 22. mar 2012, 09:57

Hej
Mange tak for jeres svar. Jeg må lige måle nøglen så jeg får den rigtige kode. Jeg har fået en fejl melding på motor symbolet med gul farve. Når jeg læser i håndbogen kan det skyldes mange ting. Jeg har kontroleret for motorolie osv. Jeg har kontaktet flere værksteder om de kunne udlæse fejlen, men deres systemer passer ikke sammen med Corvetten. Jeg bor nær Holstebro og hvis der er en der kender et værksted som kan koble sig på bilen, så jeg kan få løst fejlen ville det jo være dejligt.
Mvh
Henning

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Hej Henning Jeg må også sige

Indlægaf Bondemand » 22. mar 2012, 10:08

Hej Henning

Jeg må også sige til dig, at du "ikke skal ringe til mig på 40 41 96 40 for at få at vide hvordan du selv læser fejlen på din bil, for det kunne opfattes som om jeg ville holde det hemmelig :yo:

Hilsen Bondemand

Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Hej Bondemand Jeg kunne ikke komme

Indlægaf Henning P » 22. mar 2012, 10:33

Hej Bondemand
Jeg kunne ikke komme i tanke om at ringe til dig idag efter arbejde

Mvh
Henning

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hej Henning Måske dette kan bruges Displayudkodning: Here

Indlægaf Allan#373 » 22. mar 2012, 12:08

Hej Henning
Måske dette kan bruges
Displayudkodning:
Here you go.

The IPC display, the 20-character, vacuum florescent screen above the steering column that says "Corvette by Chevrolet" every time you turn on the key, is a powerful device. DIY Service Techs are going to be most interested in the IPC's ability to show diagnostic trouble codes (DTC) for all the modules that transmit them.
The "diagnostic display" mode is entered with the following procedure:
1. Turn on the ignition but don't start the engine.
2. Press the "reset" button to turn off any warning messages
3. Press and hold "options" and
4. While holding "options", press "fuel" four times within a 10-second period.
Inititially, the on-board diagnostics go into the "automatic" mode which shows each module's DTCs in a pre-set sequence:
• 10 PCM Powertrain Control Module page 6-357 - 6-361
• 28 TCS Traction Control system ABS on page 5-86
• ?? RTD Real Time damping page 3-136 (I do not have this option)
• 40 BCM Body Control Module page 8-405 UTD Page 8-727
• 60 IPC Instrument Panel Cluster page 8-508
• 80 radio page 8-213
• 99 HVAC Heater Vent-Air Conditioning page 1-118
• A0 LDCM Left Door Control module page 8-904 to 8-951
• A1 RDCM Right Door Control Module page 8-904 to 8-951
• AC SCM Seat Control module page 8-1064 -8-1082
• B0 RFA Remote Function Actuation page 8-676
For each module, all DTCs will be displayed. If none are present in a module, you will see "no more codes" on the ICP display.
There are two kinds of DTCs, "Current" and "History," designated with a letter suffix, "C" or "H". A current code indicates that the malfunction is present in the system whose module is displaying data. A history code indicates a problem existed in that module sometime in the last 40 or 50 ignition cycles. When not accompanied by a current code of the same number, it is possible it's evidence of a previous problem, now solved, that was not removed by clearing codes. More likely is that a history code indicates an intermittent malfunction. "Intermittents" are the most challenging DTCs. An intermittent may have happened only once, may have happened more than once but is inconsistent in its appearance or may be happening on a regular basis but not at the time the IPC is displaying codes. History codes can also be caused by a current malfunction in a system that is not operating at the time DTCs are displayed. An example is the rear window defogger which doesn¹t operate until the BCM detects engine rpm. For history codes set by a system that does not operate with the key on and engine off, a special diagnostic tool called a "scan tester" is necessary to properly diagnose the malfunction.
Once the IPC has displayed all 11 modules, the system goes into the manual mode which allows selection of each module using combinations of DIC buttons. The manual mode can also be entered at any time during the automatic sequence by pressing any button except "E/M". Once the IPC displays "manual diagnostics," you may select a particular module by pressing the "options" button to go forward or the "trip" button to go back. Once a system is selected and a DTC is displayed, if more than one are present; press "gages" to move forward or "fuel" to go back.


HER HAR DU DEN TOTALE FEJLKODELISTE SAMT "HOW TO DO"

www.stengel.net/diccodes.htm


Her er koderne du skal bruge ved bestilling af ny nøgle:


To check your key value:

Set your digital volt meter to ?ohms mode? and measure the value across the pellet.

The 15 VATS key codes are:

Resistance Value (k Ohms)

1 0.402 (acceptable range .386-.438)

2 0.523 (acceptable range .502-.564)

3 0.681 (acceptable range .650-.728)

4 0.887 (acceptable range .850-.942)

5 1.130 (acceptable range 1.085-1.195)

6 1.470 (acceptable range 1.411-1.549)

7 1.870 (acceptable range 1.795-1.965)

8 2.370 (acceptable range 2.275-2.485)

9 3.010 (acceptable range 2.890-3.150)

10 3.740 (acceptable range 3.590-3.910)

11 4.750 (acceptable range 4.560-4.960)

12 6.040 (acceptable range 5.798-6.302)

13 7.500 (acceptable range 7.200-7.820)

14 9.530 (acceptable range 9.149-9.931)

15 11.801 (acceptable range 11.320-12.290)











Din nye FOB skal også programmeres sådan:
Try this:

Programming Transmitters
1. Turn the ignition to ON.
2. Turn the radio to OFF.
3. Press the RESET button in order to clear any IPC warning messages.
4. Press and release the OPTIONS button on the DIC to scroll through the display options until the IPC display is blank.
5. Press and hold the RESET button for 3 seconds.
6. Press the OPTIONS button until FOB TRAINING message is displayed.
7. Press the RESET button in order to begin the programming sequence. The message HOLD LK + UNLK 1ST FOB will be displayed.
8. Simultaneously press and hold the LOCK and UNLOCK buttons on the first transmitter for 15 seconds. The IPC will indicate when that transmitter is programmed and when to proceed to the next. Repeat this procedure for each additional transmitter or press the OPTIONS button to exit.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Hej tak for den fantastiske

Indlægaf Henning P » 22. mar 2012, 16:39

Hej tak for den fantastiske hjælp
Jeg håber at vi i år kan komme med på nogle af klubbens aktiviteter. Jeg har fået en af klubbens køletasker i julegave så den kan vi jo se om der virker når vi mødes.
Jeg har printet det hele ud. Så der bliver noget at se til. Endnu engang tak.

Mvh
Henning


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 11 gæster