Rep af rokkende sæder i C5

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Rep af rokkende sæder i C5

Indlægaf C5Nissen » 21. apr 2012, 18:01

Det er et kendt problem på C5, at sæderne med alderen begynder at kunne glide frem og tilbage under kørslen, ved acc og opbremsning.
Det er egentlig kun få mm det drejer sig om - men det er pi...... irriterende alligevel.

Senest havde vi en lille snak om det ifm. "Cruise for a cure" i Horsens i dag.

Det kan løses med knofedt og et par skiver til få ører - og her er et link til en super reparationsbeskrivelse: http://www.lieblweb.com/c5seatfix.html

Håber det kan gøre gavn derude.

C5 nissen
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Nissen Tak for et godt link,

Indlægaf Lykkemark » 23. apr 2012, 23:48

Nissen
Tak for et godt link, bare rolig, folk læser det, men det fortæller de dig ikke.
Når nu man kører C3 som jeg gør, så rokker sædet ikke, er det ikke i lås (og det er det ikke altid) så blæser det frem når jeg bremser, så "tuden er direkte mod forruden".

Men ting er jo nemme at lave, altså når man får et tip. Nu ved i godt at der kommer et eksempel ikke ? Ok.

Jeg er en rejsende mand, når jeg ikke er et eller andet sted langt væk, så er jeg hjemme i huset. Hvilket betyder at når man er der, så kan man lave alt muligt, for så går man bare med en telefon i øret.
Emnet støvsugning fyldte meget på dagsordenen, og her er tålmodighed en dyd og nødvendighed, man skal vente til støvsugning er det karismatiske centralpunkt i den hjemlige dagsorden.
Da dette punkt blev nået, sadlede jeg bilen og drog til Elgiganten og anskaffede en Roomba støvsuger robot. Væk var kardinalpunktet, enkelt og ligetil Watson.
Tiden gik og klokken slog, men så lavede Roomba også problemer, og begyndte at "slå op med halen, i stedet for at støvsuge".
Her er kundeservice ikke din ven, for her får man at vide, at man bare skal købe noget nyt indmad formedelst 800,-
Næh Youtube er din ven, her fandt jeg ud af at jeg ikke var den eneste med det problem, så jeg fulgte filmvejledningen, og fik renset hele spilleværket, og efter en 20-30 minutter havde jeg en velfungerende Roomba, inklusive anerkendende
ord a'la "fatter gør altid det rigtige" osv

Nissen, tip er altid gode.

Lykkemark


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster