Montering langt bremserør C3

Teknisk relateret snak
Jladenmark
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. jun 2010, 14:31

Montering langt bremserør C3

Indlægaf Jladenmark » 18. feb 2012, 14:34

Hej.
Jeg er igang med at skifte bremserør og har købt forbukkede rør. Nu får jeg så kigget på det lange der går fra fordeler for til fordeler bag - igennem en bjælke midtvejs.
Med de mange buk der er i enderne (og meget lidt plads op til bageste fordeler) er jeg blevet usikker på at man kan få et sådan på plads?
Har nogen prøvet og kan fortælle arbejdsgangen? Hvilken vej trækker man det igennem først?

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Hej Ladenmark. Jeg ville løsne

Indlægaf S.Carl » 18. feb 2012, 19:58

Hej Ladenmark. Jeg ville løsne bæringen på tværbjælken der støtter gearkassen og evt de bagerste ophæng til udstødningen og derefter afmontere bolten i hver side af tværbjælken og trække denne ned hvorefter du kan lægge dine nye bremserør op uden problemer. Med de bøjninger der er på bremserørerne kan du umuligt få dem hele igennem den lille friplads der er med tværbroen monteret.

Mvh. Søren Carl

(udmeldt) Niels E
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. apr 2010, 21:44

Hej Søren Carl. Mange tak for

Indlægaf (udmeldt) Niels E » 19. feb 2012, 08:57

Hej Søren Carl.
Mange tak for dit svar. På min C3 ('71) er tværbjælken imidlertid svejset på rammen som en del af rammen både ovenover- og nedenunder hvor bremserøret skal igennem - ligesom tværbjælkens over- og underdel er det.
Jeg har checket i min Assembly manual. Der ser det også ud som om det er svejs sammen - så det er vist helt originalt på en '71er.
Er der nogen der har prøvet noget lignende og haft held til at få bremserøret igennem?

/ Jan

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Tværbjælken er svejset på modellerne

Indlægaf Allan#373 » 19. feb 2012, 11:35

Tværbjælken er svejset på modellerne der er født med manuelt gear, og boltet på modellerne med auto gearkasse.
Det er åbenbart en sliddel.

Jeg har i tidernes morgen skiftet alle bremserør på en 69'er, og husker ikke de store problemer, måske skal der "rettes lidt ud" hist og her.
Jeg mener at huske at det forreste rør på tværs var a P I T A at skifte.
Husk et godt blæs med trykluft inden du sætter enderne sammen.

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Gæst

Tværbjælken er svejset på modellerne

Indlægaf Gæst » 19. feb 2012, 12:57


Tværbjælken er svejset på modellerne der er født med manuelt gear, og boltet på modellerne med auto gearkasse.
Det er åbenbart en sliddel.
Allan


Sliddel??... Allan! - det er for lettere at kunne afmontere autogearkassen. Ved fjernelse gives der masser af plads til at få den "lige" ned. :)


6234
Vedhæftede filer
under.jpg
under.jpg (64.77 KiB) Vist 5952 gange

(udmeldt) Niels E
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. apr 2010, 21:44

Blot til info: Jeg har valgt

Indlægaf (udmeldt) Niels E » 21. mar 2012, 21:49

Blot til info:
Jeg har valgt at vente lidt med det lange og de bageste rør - men når jeg engang skifter det skal jeg nok vende tilbage og fortælle om det er let.

/ Jan

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Jeg har skiftet det på

Indlægaf Martedal » 22. mar 2012, 21:58

Jeg har skiftet det på en 68 med fastmonteret/svejset bro.

jeg baksede med det en god eftermiddag uden at lykkedes med at få den igennem uden "vold", hvis Body sidder på rammen, tror jeg ikke det er muligt at få dem igennem, uden at bukke rørene.

Jeg fik det mast igennem tilsidst, men blev aldrig rigtig glad for det og har senere eftermonteret blødere rør, der kunne formes til opgaven.

Martedal


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster