Sidepipes

Teknisk relateret snak
mercy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. mar 2008, 13:54

Sidepipes

Indlægaf mercy » 26. jan 2012, 22:39

Hej med jer :D

Har lige et lille, men yderst vigtig spørgsmål.
Når jeg nu montere sidepipes på vores corvette 71 "måske snart" hvad gør man så med de huller der er hvor de tidliger udstødninger gik ud.
Det vil jo se pænt dumt ud med 2 firkantede huller bagfra. Er det en tur til automaleren og få lagt glasfiber på samt lidt lak?

Hilsen Søren kaj :o

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Jeg tror det hedder glasfiber. Har

Indlægaf Allan#373 » 27. jan 2012, 09:23

Jeg tror det hedder glasfiber.
Har kigget lidt på mine billeder af vetter 69-72 og på nye Filler Panels også til en 69'er, men ligemeget hvad, så sidder hullet til udstødning halvt i Filler Panel, og halvt i bagskærmen, så selv om du kunne finde en Filler Panel "til sidepipes" vil du stadig have "et halvt hul" i bagskærmen - så deeet-

Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti


Klaus Pauls
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. dec 2006, 19:38

Vi kan lave det i

Indlægaf Klaus Pauls » 28. jan 2012, 10:02

Vi kan lave det i fiber,og få det lakeret.


Mvh,Klaus #466

mercy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. mar 2008, 13:54

Hej tak for svaret :o Jeg

Indlægaf mercy » 29. jan 2012, 19:20

Hej tak for svaret :o
Jeg kontakter dig Klaus når tiden er der.
Hilsen Søren

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Min gode Hr. Madsen. Da jeg

Indlægaf Lykkemark » 1. feb 2012, 22:53

Min gode Hr. Madsen.
Da jeg fik sidepipes, købte jeg et rear filler panel af den rare Hr. Møbelmand, han havde nemlig sådan et på lager som han ikke skulle bruge. Det var spartlet, slebet og malet flot sort, men det kunne jeg jo ikke bruge da damperen er grøn, så jeg fik det malet og monteret af en "klog", så det ser helt perfekt ud. Det gamle underpanel fik jeg så med hjem i en pose. Der bliver i alt fald ingen halve huller på en 71, den ting er sikker.


Evt inspiration kan hentes her når det gælder 1969

http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/1042661-best-rear-filler-panel-for-cars-with-sidepipes-2.html

Lykkemark

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Min gode Hr. Aakerman Er det

Indlægaf Allan#373 » 2. feb 2012, 10:21

Min gode Hr. Aakerman

Er det mine briller eller den nye linse der bedrager mig, når jeg i vedhæftede link fornemmer "halve huller" efter udstødning på den viste 69'er?:toetap05:

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Bedste Hr. Madsen Der er ingenlunde

Indlægaf Lykkemark » 2. feb 2012, 11:22

Bedste Hr. Madsen

Der er ingenlunde nogen grund til at formode, at den nye linse ejheller de lidt ældre briller, skulle kunne frembringe et vrangbillede af den skinbarlige virkelighed, for din iagttagelse er også efter min opfattelse ganske korrekt.

Jeg hæftede mig ved følgende i dit oprindelige indlæg:


Jeg tror det hedder glasfiber.
Har kigget lidt på mine billeder af vetter 69-72 og på nye Filler Panels også til en 69'er, men ligemeget hvad, så sidder hullet til udstødning halvt i Filler Panel, og halvt i bagskærmen, så selv om du kunne finde en Filler Panel "til sidepipes" vil du stadig have "et halvt hul" i bagskærmen - så deeet-


Når jeg læste dit indlæg fik jeg den fejlagtige opfattelse at man ville få halve huller på modeller fra 69-72. Jeg ville så gerne berolige den flinke Hr Søren der har et automobil fra den fremragende årgang 1971 med, at han ikke får noget halvt hul. Tanken om et halvt hul kunne jo give søvnløse nætter. Selve begrebet "et halvt hul" giver jo i sig selv anledning til større filosofiske overvejelser, som jeg ikke vil trætte læserne med i denne omgang.

Linket der refererede til årgang 69, var blot ment som en total løsnings hjælp til de glade ejere af denne storartede årgang, således at de ikke skulle udsættes for tidsubestemte overvejelser om, de efter montage af et filler panel, nu var blevet ejere af et halvt hul, eller om det halve hul i virkeligheden var et helt hul, som blot var halveret.:o:o

Lykkemark

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Som jeg husker det, kan

Indlægaf Anders #258 » 4. feb 2012, 17:17

Som jeg husker det, kan man få 3 forskellige paneler:
- ét til 69´ere med sidepipes som fabriksoption (hvor der ikke er udskæringer til udstødning i bagskærmene og deraf heller ikke behov for "ører" på fillerpanelet
- ét til 68-69 uden sidepipes, der samtidig fylder de runde udskæringer til udstødninger
- ét til 70+, der samtidig fylder de firkantede udskæringer til udstødninger

Så hvis bare man køber det rigtige, gør resten rimelig let :driving:


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster