Valg af bremsevædske, C3

Teknisk relateret snak
olestenbent-975
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. sep 2007, 15:19

Ser sku godt ud.....:o

Indlægaf olestenbent-975 » 28. dec 2011, 19:12

Ser sku godt ud.....:o

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Der står at ham, der

Indlægaf Claes » 3. jan 2012, 13:20

Der står at ham, der skiftede til DOT 5 for 15 år siden - og de andre også - skiftede alle våde dele/gummidele og skiftede til O-ring-pakninger i stedet. Så kan man jo sikkert godt. Men med det gamle setup - og gammel type gummi - så ville jeg ikke satse på det. Men man kan muligvis godt - men jeg tror jeg ville satse på det "gammeldags" for en sikkerhedsskyld. Desuden siges det også at man får mere svampet pedal med DOT 5.

"I did it years ago with a complete system rebuild of all the wet parts, and blasted the lines with carb cleaner, then a air jet....been fine since...15 years now....

but to just do it without complete overhaul/replacing all the soft parts"
I wouldn't try it....

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Jan. Min Vette har kørt

Indlægaf Lolk » 3. jan 2012, 17:21

Hej Jan.
Min Vette har kørt med silikonebremsevæske DOT 5 siden 1996. De eneste "problemer" jeg har haft med det er en lidt blød bremsepedal og det mest generende, når jeg har kørt et par runder på Jyllandsringen eller Ring Djursland og lige er kørt i pit for at dampe lidt af og så afsted igen så havde jeg ingen bremser. Det kan jeg specielt huske fra Ring Djursland da jeg kom til første sving med små 80 km/t gik bremsepedalen i bund, op med håndbremsen (som jo altid virker perfekt på en vette)og automatgearet ved i 1. så klarede jeg lige akkurat at få listet mig rundt i svinget og så meget stille og roligt tilbage til pitten igen. Efter en 2-3 timer kom bremseevnen igen.
Jeg har fået skiftet nyt væske på lige før jeg skulle køre på disse anlæg, men det var det samme resultat. Ellers har jeg været rigtig godt tilfreds med silikonen.
mvh lolk


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 14 gæster