Renovering af bagtøj - C3 ´72

Teknisk relateret snak
jahmo12-1124
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. mar 2009, 08:43

Renovering af bagtøj - C3 ´72

Indlægaf jahmo12-1124 » 9. dec 2011, 16:13

Hej derude.

Efter en renovering af bagtøjet på min '72 C3 er jeg stødt på et tvivlsspørgsmål som jeg håber i kan være behjælpelig med.

Jeg har været ved at skifte lejer, pakdåser samt side yokes grundet rumlen og et "klonk" når den sættes i gear. Denne renovering må siges at være på tide da samtlige lejer var fuld at "pittings" / huller. Derudover var venstre side yoke så slidt at låseringen ikke længere havde en kærv at sidde fast i. Den yderste del af yoke akslen var slidt ca 3mm så låseringen til sidst blot var faldet af.
Vesntre side må siges at have været et flydende ophæng :D Olien var ligeledes fuld af glimmer/spåner.

Det undrer mig at jeg ikke kan skubbe begge yokes i bund. Dvs akslen støder på center akslen i differentialet og efterlader ca 3mm mellem "støvskive" og bagtøjshus - i modsatte ende. Se billeder.

5737 5738

Begge de nye yokes kan flyttes ca 1-1,5mm vertikal hvilket må siges at være ok.
Da begge yokes kan hvile op af centerakslen inde i differentialet vil enderne vel blive nedslidt igen med spåner i olien til følge ?
Eller er begge yokes presset udad under normale forhold således at de hviler op ad låseringene ?

Håber ovenstående giver mening og at der er en derude som har erfarring med dette.

På forhånd tak.

Mvh Jan
Vedhæftede filer
foto2.jpg
foto2.jpg (81.34 KiB) Vist 2031 gange
foto.jpg
foto.jpg (58 bytes) Vist 2031 gange

Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 50 gæster