vette has stroker sbc,400 trans

Teknisk relateret snak
Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

vette has stroker sbc,400 trans

Indlægaf Spoleormen » 9. dec 2011, 18:30

Dette er mit første indlæg men forhåbentlig ikke det sidste

mit spørgsmål

er der nogen som kan fortælle noget om hvad sådan en motor yder
og er den holdbar?

Holder den gearkasse, eller skal man holde sig fra den?

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Spoleorm (herligt navn) Det vil

Indlægaf Lykkemark » 10. dec 2011, 05:20

Hej Spoleorm (herligt navn)

Det vil jeg næsten vove at påstå at ingen kan svare på. Det fremgår jo ikke af dit indlæg hvem der har skruet den sammen. Der findes jo både gode og dårlige motorbyggere, i den forbindelse er det nok ligegyldigt, om det er en prof eller amatørbygger. Håndelaget og omhyggeligheden betyder alt. En dygtig bygger går jeg ikke ud fra anvender hokus pokus kinøjserdele.
Om gearkassen kan holde til maskineriet, afhænger jo også af hvad motoren leverer.
Så med andre ord må du komme med noget mere information.
Hvis det nu er sådan, at det evt. er et køb du skal foretage, og du skal stille nogle spørgsmål, kan du måske bedre stille dem, efter at have læst denne streng:

http://www.novas.net/forums/showthread.php?t=10185

God morgen fisketurshilsner
Lykkemark

Kenneth Hansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22

Hej Spole Smallblock kan idag laves

Indlægaf Kenneth Hansen » 10. dec 2011, 08:59

Hej Spole

Smallblock kan idag laves helt op til 472", 427 som i gamledage var en svedig bigblock kan laves på en eftermarked smallblock fra feks. Dart og den laver i mildt trim 500 - 550 Hk, det er jo ikke så ringe :D, en 400" skulle lave lidt derunder, men jeg tror ikke at du skal regne med at en std. TH400 holder i længden med mindre at der er blevet forstærket, men ellers ka' du stoppe en moderne 4 trins autokasse i, de kan købes som truefit inkl. kadang og det hele .

De dejlige drenge fra Firstmile er leverings dygtige i disse typer motorer og gearkasser også, der er blevet leveret nogen stykker til medlemmer fra klubben, jeg har fået en af motorerne :drool5:

Held og lykke .


Hilsen Kenneth

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis det er en 350

Indlægaf Piet » 10. dec 2011, 10:27

Hvis det er en 350 som er stroket så er det mest almindelige at den er lavet til en 383 altså der er lagt en 3.750" krumtap i.
hvis motoren ellers er bygget ordentligt og den er med nogle fornuftige alutoppe og afstemt knast så er bahjulshk ofte omkring de 300.
men det er jo helt umuligt at sige på forhånd om delene er afstemt og om kvaliteten er iorden, hvis det er tilfældet så er der ikke nogen holdbarhedsproblemer.
TH400 gearkassen er den absolut stærkeste standard gearkasse der fås og C3 corvetten var født med den, hvis ikke den er slidt op så kan den med garanti godt holde til kræfterne fra en 383, omvendt er det også den tungeste gearkasse at trække rundt så det går udover kræfterne som er tilovers på baghjulene.

hvis du vil have et mere fyldestgørende svar så skal vi bede om langt flere data.

Til Kenneth.
Din motor er en 434 :) der er iøvrigt kommet en helt ny smallblockstøbning som kan tage 4.250" stroke og 4.250" boring så man nu kan lave 540cui "Smallblocks" måske lidt dumt at den er lavet så man skal montere BB toptykker.
selv er jeg jo gået helt over til LS motorer :) som må siges at være en helt fantastisk Smallblock min nye L99 har 488 Hk på bahjulene som ren sugemotor (selvfølgelig modificeret) men går stadig over 10 på literen.

it`s a 68
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. dec 2006, 17:21

Hej Kenneth Piet byggede og solgte

Indlægaf it`s a 68 » 10. dec 2011, 17:42

Hej Kenneth
Piet byggede og solgte mig en 383 med 435 hk, og jeg valgte at bibeholde min th400 autom, men den var slidt og alle hk løb nærmest ud i sandet, idet bil ikke formåede at lave "striber". Så har du sagt a bliver du nød til at sige b. Og wupti året efter havde Piet lagt en elektrisk styret C6 autm. med overdrive i min 68er - og hold da kæft, hvor maskiner arbejder og trækker...0 til 100 på 4,9, så det er de færreste der kan være med. Bilen er leveringsdygtig i 100 m lakridser...

Kenneth Hansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2005, 21:22

Ja det er det som

Indlægaf Kenneth Hansen » 10. dec 2011, 21:07

Ja det er det som jeg mener, en ny gearkasse er en fed ting med lavt 1'st gear og overgear på 4'eren, moderne ting hjælper os at holdeliv i de gamle klude :D

@ Piet : 540 CID er da en ok størelse på en smallblock :smilielol5:

Hilsen Kenneth

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Tak for svarene Navnet spoleorm har

Indlægaf Spoleormen » 12. dec 2011, 19:52

Tak for svarene
Navnet spoleorm har familien døbt mig fordi jrg spoler frem og tilbage når vi ser F1 og håndbold

Ellers siger jeg tak for svarene, det var dejligt at få svar når man har et problem
jeg vil gå videre med købet af bilen (håber ikke den er solgt i mellemtiden)

MVH
Spoleormen


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster