Reperation af stenslag

Teknisk relateret snak
(udmeldt) Gr8joy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. jan 2010, 21:20

Reperation af stenslag

Indlægaf (udmeldt) Gr8joy » 30. mar 2012, 20:41

Hej

Jeg går og overvejer om jeg kan reparere de små stenslag og ridser jeg har på Corvetten. Tilfældigvis faldt jeg over dette link: http://www.bilpleje.nu/reparation-stenslag-i-lak/
Tænkte at andre kunne bruge det tips, eller har I bare styr på det? - så vil jeg gerne høre om det inden jeg går igang....
Jeg håber at en autolakerer kan lave en lakfarve jeg kan bruge.

Vi ses snart derude, jeg fik lige løst mit karburator (Holley Street Avenger 670) problem, hvor forreste svømmer bare flød over/direkte ind i indsugningen, det var en o-ring der var helt flad på "needle & seat" ventilen. Jeg fandt en ny hos Harald Nyborg.

mvh Lars

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Lars. Linket du henviser til

Indlægaf Lolk » 1. apr 2012, 20:09

Hej Lars.
Linket du henviser til har jeg ikke set på, men jeg hørte et tips til meget små reparationer, evt. stenslag. Brug neglelak, det kan fåes i praktisk alle farver. Jeg har ikke prøvet det selv, men har haft en lille flaske neglelak stående parat i nu snart 1½ år uden at få startet på min reparation, men Rom blev jo heller ikke bygget opå en dag.
mvh lolk

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Vi ses snart derude, jeg

Indlægaf Tommy » 2. apr 2012, 13:04




Vi ses snart derude, jeg fik lige løst mit karburator (Holley Street Avenger 670) problem, hvor forreste svømmer bare flød over/direkte ind i indsugningen, det var en o-ring der var helt flad på "needle & seat" ventilen. Jeg fandt en ny hos Harald Nyborg.

mvh Lars

En o-ring hos Harald Nyborg er ok hvis man er sikker på den er oliebestandig, men noget siger mig det mest er vvs altså til vand der er i den forretning, så skal man være sikker så køb o-ringe i maskinforretninger

(udmeldt) Gr8joy
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. jan 2010, 21:20

En o-ring hos Harald Nyborg

Indlægaf (udmeldt) Gr8joy » 2. apr 2012, 16:21


En o-ring hos Harald Nyborg er ok hvis man er sikker på den er oliebestandig, men noget siger mig det mest er vvs altså til vand der er i den forretning, så skal man være sikker så køb o-ringe i maskinforretninger


Tak Tommy, godt input. Tanken havde strejfet mig, men forsvandt igen. Og jeg skulle bare finde noget så jeg kunne få løst problemet.
Har faktisk lige været ude et smut i byen, på årets første tur, det var lækkert (og lidt køligt) - men jeg blev lidt nervøs efter ca 2 kilometer, så skød den bare helt vildt 5-10 gange til hver side. Jeg gætter på det var noget af det benzin den har smidt igennem da svømmer ventilen ikke lukkede. Det holdt op igen og den kørte fint bagefter.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster