Størelsen på sidespejlene på en C5-er Årgang 2001

Teknisk relateret snak
Hoffa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 24. mar 2008, 18:27

Størelsen på sidespejlene på en C5-er Årgang 2001

Indlægaf Hoffa » 4. jul 2011, 06:30

Hej alle

Først en rigtig god feriehilsen til alle, når den må indfinde sig, med håbet om godt kørevejr.

Mit spørgsmål går til alle som kører i C5.....jeg var lidt uheldig med garagen, det var sådan at da jeg kørte ind i garagen var der ingen problemer, men da jeg skulle ud næste gang havde garagen flyttet sig lidt til venstre, med det resultat at spejlet i højre side ikke overlevede..............men så til det pudsige, jeg fik lidt hjæp blandt kyndige til at finde et nyt spejl på E-bay, den så på billederne ud til at passe perfekt og der blev budt, bestilt og leveret hjem til Danmark i løbet af en uge, selv det danske postvæsen spillede med, dog ikke uden told og moms som var næsten lige så stor som prisen på spejlet, nå med stor var glæden når bilen nu kunne blive hel igen.

Alt blev skildt ad, af med dørbeklædning, strips, diverse skruer og ikke mindst det gamle spejl skruet af og armen kom ind og ud næsten uden skrammer....så er forundringen ganske stor når man så kan se at sokkelfoden på det nye spejl er ca 1,5 cm bredere end det gamle og har derved også en anden afstand på boltene som skal i gennem hullerne på døren.....ergo der findes to typer spejle til samme bil...og jeg er den lykkelige ejer af en af hver type....så mit spørgsmål er bare om der er nogen som har kendskab til hvordan det hænger sammen, jeg har ikke kunne finde nogen omkring emnet umiddelbart, men der er jo måske lidt med et størelsesskift med årgang eller model....


Med venlig sommerhilsen

David - Hoffa # 899

PS.: Billig sidespejl til sort C5-er til salg..bemærk at den har lang sokkel fod....og belagt med dansk told og moms i overmål.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster