Tænding / platiner

Teknisk relateret snak
Hoffa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 24. mar 2008, 18:27

Tænding / platiner

Indlægaf Hoffa » 25. apr 2010, 19:22

Hej hej

Min ellers velkørende SB C3 fra 1971 sætter ud ved ca 25-3000 omdr. og jeg har konstateret at der nærmest ikke er mere tilbage af platinerne, overvejer lige om man skal sætte nye i eller man skal skifte til eletronisk tænding når mulvarpen alligevel skal frem i lyset.

Hvor finder man lige et sæt platiner i en fart, så er man da kørende....
Er der nogen som har erfaring med deres elektroniske tænding, så hører jeg da gerne lidt om det.

På forhånd tak.

David # 899

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Jeg har lige købt et

Indlægaf Roald #606 » 25. apr 2010, 20:38

Jeg har lige købt et konverteringssæt fra lectriclimited til at sætte i istedetfor platiner, der findes også andre alternativer fra bl.a. Pertronix. Eller tænker du nærmere på noget HEI eller MSD fordeler? På en standard motor tror jeg ikke du mærker den store forskel ydelsesmæssigt. Men det kan jeg fortælle mere om når jeg får det sat i.

Platiner kan du finde ved alle de danske US pushere. Jeg har et sæt liggende men kan ikke lige huske om det er Ford eller GM

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Med mindre din gamle strømfordeler

Indlægaf Shark » 26. apr 2010, 07:15

Med mindre din gamle strømfordeler er slidt er der ikke noget formål med at skifte til elektronisk tænding.
Et sæt nye platiner og kondensator holder i mange år. Monterer du derimod elektronisk tænding risikerer du at få problemer pga. generel dårlig kvalitet på de "Made in China" produkter man kan købe idag.

Karsten

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Monterer du derimod elektronisk tænding

Indlægaf Roald #606 » 26. apr 2010, 17:02


Monterer du derimod elektronisk tænding risikerer du at få problemer pga. generel dårlig kvalitet på de "Made in China" produkter man kan købe idag.



Jeg tror det afhænger lidt af hvad man køber, søger man lidt på nettet finder man mange der har problemer med afbrændte pertronix sæt og lignende. Det samme med de der 50-70$ ebay strømfordelere.

Sættet fra lectriclimited har jeg ikke meget erfaring med men imodsætning til de andre kits kan det installeres uden at der skal klippes i ledninger og firmaets andre produkter (ledningsnet) har jeg hørt meget godt om. Det bliver spændende at se om produktet er bedre end deres lidt 'amerikanske' salgsbeskrivelse :)

http://www.lectriclimited.com/Breakerless_SE.htm

Jeg kørte med et MSD setup i en par år og det virkede sgu fantastisk. Nem koldstart, rolig motorgang. Det har bare ikke et ret originalt 'look' hvis man er til den slags.

Hoffa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 24. mar 2008, 18:27

Hej hej Har fundet et sæt

Indlægaf Hoffa » 27. apr 2010, 06:47

Hej hej
Har fundet et sæt platiner/kondensator ved den lokale puscher og har valgt også at bestille et sæt Breakerless fra Lectriclimited, faktisk pga. jeg har sat nyt ledningsnet i fra samme firma, det fungerer ganske fint.

Grund indstillingerne, hvad er det lige de er ? .......syntes at der utroligt mange "tråde" i tekninsk forum med misvisende overskrift, synd syntes han, synd

Med venlig hilsen

David # 899

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

så ankom mine dele fra

Indlægaf Roald #606 » 28. apr 2010, 20:30

så ankom mine dele fra lectriclimited, indtil videre tyder det godt...:patriot:
3264
Vedhæftede filer
tændspole.jpg
tændspole.jpg (101 bytes) Vist 8019 gange

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Hej hej Har fundet et sæt

Indlægaf Shark » 28. apr 2010, 21:41


Hej hej
Har fundet et sæt platiner/kondensator ved den lokale puscher og har valgt også at bestille et sæt Breakerless fra Lectriclimited, faktisk pga. jeg har sat nyt ledningsnet i fra samme firma, det fungerer ganske fint.

Grund indstillingerne, hvad er det lige de er ? .......syntes at der utroligt mange "tråde" i tekninsk forum med misvisende overskrift, synd syntes han, synd

Med venlig hilsen

David # 899


Hej David

Værdier for 1971:
Nye platiner stilles med søgeblad til 0,019inch, herefter kan du starte den op og stille dem til dwell ligger mellem 29 og 31 grader.
Tændrør elektrodeafstand skal være 0,035 inch (type AC R44TS)
Tændingspunktet er i shop manualen opgivet til 8 grader BTDC, men dette er fabriksindstillinger med smog udstyr, 12 grader er nok bedre.

Ved ikke om det var det du søgte

Hoffa
Indlæg: 56
Tilmeldt: 24. mar 2008, 18:27

Hej Hej Det var lige de

Indlægaf Hoffa » 29. apr 2010, 06:51

Hej Hej

Det var lige de værdier jeg søgte, så tak for det...

David # 899

Sømanden
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2009, 19:35

Hej hej Min ellers velkørende

Indlægaf Sømanden » 4. okt 2010, 11:53


Hej hej

Min ellers velkørende SB C3 fra 1971 sætter ud ved ca 25-3000 omdr. og jeg har konstateret at der nærmest ikke er mere tilbage af platinerne, overvejer lige om man skal sætte nye i eller man skal skifte til eletronisk tænding når mulvarpen alligevel skal frem i lyset.

Hvor finder man lige et sæt platiner i en fart, så er man da kørende....
Er der nogen som har erfaring med deres elektroniske tænding, så hører jeg da gerne lidt om det.

På forhånd tak.

David # 899


Hej

Har du fået monteret nyt tændingssystem, og har det løst problemet med udsættere ved 25-3000 omdr.??
Jeg har samme problem med min `73, SB 350cid, med original tændingssystem dvs. med platiner. Jeg har lige monteret et nyt sæt platiner og justeret til korrekt dwell angle, men mororen mister trækkraft og sætter ud ved ca. 25-3000 omdr.!
Nogen løsnings forslag??


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster