Hej Steffen,
Du skal checke dine shims under ventilfjedrene, det ligner meget de shims som ligger under ventilfjedrene, de kan godt gå i stykker/blive tygget i stykker, først når fjederen har spist sig et stykke ned i topstykket vil du kunne høre at der er noget galt. Det er ikke noget som giver en lyd med det samme. Hvis det er det så skal geometrien/vippearmene (som kan være med faste bolte) checkes grundigt også.
/david
her er et billede af shims:
Hvad er dette
Tak for indput Karsten og
Tak for indput Karsten og David -havde ikke lige set der var kommet nyt til tråden.
Jeg håber du har ret David, det virker ikke så skadeligt som Karsten's mulighed. ( og det er på min 65'er med automatgear)
mvh
Steffen
Jeg håber du har ret David, det virker ikke så skadeligt som Karsten's mulighed. ( og det er på min 65'er med automatgear)
mvh
Steffen
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
( og det er på
( og det er på min 65'er med automatgear)
Jeg læste engang at bagerste leje også kan ødelægges ved automatgear. Det sker ved at converteren går i stykker og ligger et fremadrettet tryk på krumtappen, det blev beskrevet som "converter ballooning". Min 68'er har lavet det nummer. Hvis du kan 'trække' krumtappen frem og tilbage ved hive i svingningsdæmperen nedefra i bilens længde retning så er der ihvertfald for meget endplay i det bagerste leje. Der skal ideelt være 0.005-0.007" endplay og max 0.020"
Bundkarret kan afmonteres med motoren i bilen hvis du vil kigge efter... (ihvertfald på c3 SB)
Men forhåbentligt skyldes det Davids forslag eller andet der er lige så lidt destruktivt :)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster