Hvad er dette

Teknisk relateret snak
david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Hej Steffen, Du skal checke dine

Indlægaf david » 13. apr 2010, 13:25

Hej Steffen,

Du skal checke dine shims under ventilfjedrene, det ligner meget de shims som ligger under ventilfjedrene, de kan godt gå i stykker/blive tygget i stykker, først når fjederen har spist sig et stykke ned i topstykket vil du kunne høre at der er noget galt. Det er ikke noget som giver en lyd med det samme. Hvis det er det så skal geometrien/vippearmene (som kan være med faste bolte) checkes grundigt også.

/david

her er et billede af shims:


Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Tak for indput Karsten og

Indlægaf Per » 2. maj 2010, 19:36

Tak for indput Karsten og David -havde ikke lige set der var kommet nyt til tråden.
Jeg håber du har ret David, det virker ikke så skadeligt som Karsten's mulighed. ( og det er på min 65'er med automatgear)
mvh
Steffen

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

( og det er på

Indlægaf Roald #606 » 2. maj 2010, 21:31


( og det er på min 65'er med automatgear)



Jeg læste engang at bagerste leje også kan ødelægges ved automatgear. Det sker ved at converteren går i stykker og ligger et fremadrettet tryk på krumtappen, det blev beskrevet som "converter ballooning". Min 68'er har lavet det nummer. Hvis du kan 'trække' krumtappen frem og tilbage ved hive i svingningsdæmperen nedefra i bilens længde retning så er der ihvertfald for meget endplay i det bagerste leje. Der skal ideelt være 0.005-0.007" endplay og max 0.020"

Bundkarret kan afmonteres med motoren i bilen hvis du vil kigge efter... (ihvertfald på c3 SB)

Men forhåbentligt skyldes det Davids forslag eller andet der er lige så lidt destruktivt :)


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster