Steroid tandstang

Teknisk relateret snak
Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Få i dog bare renoveret

Indlægaf Claes » 6. nov 2009, 10:10

Få i dog bare renoveret jeres styrehus og kontrolventil osv. så skal i se hvor fantastisk en Corvette faktisk kører - uden alt muligt moderne kina eller svensker-fis. :beatdeadhorse5:

En anden sidegevinst er, at det er gennemtestet i flere hundrede år (overdrivelse fremmer forståelsen). :auto:

Desuden har i en Vette, der styrer på den måde en Corvette skal - hvis altså styrehus osv. er i god stand. Hvis i vil have en bil med moderne tandstang, så kan i jo bare købe sådan én. :sifone:

Hele danmarks bestand af køre-kvæg(almindelige kedelige biler fra 1980 og frem), har jo tandstang - hvor eksotisk er det så efterhånden?

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Få i dog bare renoveret

Indlægaf Roald #606 » 6. nov 2009, 10:35


Få i dog bare renoveret jeres styrehus og kontrolventil osv. så skal i se hvor fantastisk en Corvette faktisk kører - uden alt muligt moderne kina eller svensker-fis. :beatdeadhorse5:

En anden sidegevinst er, at det er gennemtestet i flere hundrede år (overdrivelse fremmer forståelsen). :auto:

Desuden har i en Vette, der styrer på den måde en Corvette skal - hvis altså styrehus osv. er i god stand. Hvis i vil have en bil med moderne tandstang, så kan i jo bare købe sådan én. :sifone:

Hele danmarks bestand af køre-kvæg(almindelige kedelige biler fra 1980 og frem), har jo tandstang - hvor eksotisk er det så efterhånden?


En gemen 5 serie bmw fra 80'erne har faktisk styrehus, såvidt jeg husker

Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Hele danmarks bestand af køre-kvæg(almindelige

Indlægaf Lars #510 » 6. nov 2009, 10:39




Hele danmarks bestand af køre-kvæg(almindelige kedelige biler fra 1980 og frem), har jo tandstang - hvor eksotisk er det så efterhånden?


Med den logik er træ-eger hjul, håndsvingsstart og båthorn jo bare toppen når vi snakker eksotiske køretøjer...:nopity:

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

En Corvette er da ikke

Indlægaf Claes » 6. nov 2009, 10:57

En Corvette er da ikke født med træ-eger?

Men ja - hvis man har en bil født med træ-eger - så synes jeg det ville være lidt småærgeligt med 20 tommer aluruller. ;-):sifone:

Jeg synes kun det er godt vi er forskellige - men jeg kan simpelhten ikke se logikken i at skifte noget ud, der virker fortrinligt fra fabrikken. Hvis man elsker en 60'er 70'er Vette så skal man da ikke ændre den alt for meget.

Jeg tror det svarer lidt til kvinder, der forelsker sig i en mand pga. han er som han er, men med årene får hun ændret alle de små ting, så han er som hun vil have. Derefter vil hun skilles fordi hun ikke kan huske hvad hun faldt for. Haha..

Bondemand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. jan 2004, 19:40

Børnecitat Hvis man ikke vil være

Indlægaf Bondemand » 6. nov 2009, 11:18

Børnecitat
Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske er dummer end man tror, så kan man skilles som venner.
( Simon 7 År )

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

En Corvette er da ikke

Indlægaf merc » 6. nov 2009, 12:39


En Corvette er da ikke født med træ-eger?

Men ja - hvis man har en bil født med træ-eger - så synes jeg det ville være lidt småærgeligt med 20 tommer aluruller. ;-):sifone:

Jeg synes kun det er godt vi er forskellige - men jeg kan simpelhten ikke se logikken i at skifte noget ud, der virker fortrinligt fra fabrikken. Hvis man elsker en 60'er 70'er Vette så skal man da ikke ændre den alt for meget.

Jeg tror det svarer lidt til kvinder, der forelsker sig i en mand pga. han er som han er, men med årene får hun ændret alle de små ting, så han er som hun vil have. Derefter vil hun skilles fordi hun ikke kan huske hvad hun faldt for. Haha..


Det er fordi at vi alle er dæksparker, når vi nu står der og siger , så vææd har du så lavet ved din bil ? æææøøø jo 20 tommer , Delphi Saginaw Steering , forkromet overfordeler kina crom og toyjo dæk..( kun en idiot laver hull i klapen )

næææ gør som mig hold det hele orignalt.......

Brian :nopity:

Christian #384
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. mar 2004, 22:27

Det er fordi at vi

Indlægaf Christian #384 » 6. nov 2009, 13:25


Det er fordi at vi alle er dæksparker, når vi nu står der og siger , så vææd har du så lavet ved din bil ? æææøøø jo 20 tommer , Delphi Saginaw Steering , forkromet overfordeler kina crom og toyjo dæk..( kun en idiot laver hull i klapen )

næææ gør som mig hold det hele orignalt.......

Brian :nopity:


Det er da total mangel på respekt overfor bilen at lave hul i klappen!!! :sifone:

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Hehe - ja smag og

Indlægaf Claes » 6. nov 2009, 13:55

Hehe - ja smag og behag er jo selvfølgelig forskellig - og hvad man interesserer sig for. Det er klart.

Jeg tror bare, der er mange der tror at en tandstang er den eneste måde at få en gammel Vette til at styre ordentligt.

Jeg er ret sikker på at alle gamle Corvetter ville styre tilfredstillende, hvis blot de fik renoveret det originale setup 100%.

Jeg synes man hører om meget bøvl med de tandstænger - meget mere bøvl end der ville være med et renoveret originalt styretøj.

Jeg synes så samtidigt at det er sjovere med en "rigtig" Corvette, der styrer som da den forlod fabrikken.

Men jeg hører også til typen, der ikke river stukken ned i gamle huse, kalker huset fremfor at male det osv. osv. Min erfaring har nemlig vist mig gang på gang, at den originale løsning er og bliver den BEDSTE. :sifone:

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Claes du har ret......... Hvis

Indlægaf merc » 6. nov 2009, 17:05

Claes du har ret.........

Hvis man kun skal bruge sin bil til at køre på de danske veje ( jyske også )

er det meget synd ikke at bruge original styrring og for den skyld også bremser skiver undervogn for det virker fint........,.:patriot::patriot::patriot::patriot:


Brian
HUSK AT TAGE PENGE MED TIL GF :party::party::party::party::party::party:

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Det er fordi at vi

Indlægaf david » 6. nov 2009, 20:10


Det er fordi at vi alle er dæksparker, når vi nu står der og siger , så vææd har du så lavet ved din bil ? æææøøø jo 20 tommer , Delphi Saginaw Steering , forkromet overfordeler kina crom og toyjo dæk..( kun en idiot laver hull i klapen )

næææ gør som mig hold det hele orignalt.......

Brian :nopity:


if it don't go :Chrome it, se der var engang hvor musikken passede til vildskaben i c2/c3 corvetterne, da Jim Morrison skrev denne sang tror jeg han tænkte på (big block :rofl:) corvetter :


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster