Jeg har monteret en enkelt elblæser sammen med en alu køler.
I den forbindelse har jeg ikke monteret lufttunnelen igen mellem motor og køler. Køler perfekt ved disse temperaturer, men er der nogen der ved om der kan blive problemer til sommer.
Det er svært at sige med så få oplysninger. Men umiddelbart nej, der bør ikke blive problemer.
Jeg har kørt flere sæsoner med en elblæser og standard køleren uden problemer. Det fungerer i praksis sådan at elblæseren stort set kun kører når bilen holder stille eller kører meget langsomt.
Det er jo ikke meningen at det er elblæseren, der skal køle ved almindelig kørsel. Det skal køleren selv sørge for. Hvis det var nødvendigt med konstant eller næsten konstant ventilator, så kunne man jo lige så godt beholde den mekaniske vinge. Min elblæser er styret af en termostat i returledningen, og den starter meget sjældent.
Det kræver dog at tætningerne omkring kølerrammen er i orden, så køreluften rent faktisk ledes igennem køleren, og ikke udenom.
Jeg oplevede også det første år, hvor nummerpladen dækkede for grillens midterste åbning at elblæseren startede ved motorvejskørsel på en varm dag.
Så blev nummerpladen flyttet ned under grillen, og siden har det fungeret fint.
Mit setup kan ses her:
Nummerpladeplaceringen kan du se på avatar'en.
PS. Jeg har set at nogen sætter en plade bag køleren kun med hul eller huller ud for blæseren/blæserne. Det tror jeg er en dårlig ide, da det spærrer for køleluft igennm de store dele af køleren, der ikke er ud for hullerne/hullet.