Revner i glasfiber.

Teknisk relateret snak
Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Revner i glasfiber.

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 00:57

Hej, jeg er på vej til at købe en C2'er fra '64, men den har et par revner i taget ud mod forrude og bagrude. Kan disse revner skyldes et "body hit" er disse revner kritiske eller kan de repareres??
Ligeledes "slutter" forruden ikke tæt til taget, den gaber visse steder ca. 5mm.
Sælger mener den "bare" skal monteres rigtigt?? - jeg har set en streamer fra "Buyavette" hvor sælgeren gjorde opmærksom på dette, her var revnen tætnet med "et eller andet", men denne "rep". var ikke udført af "Buyavette".

Hvis der er nogle der har en mening om dette, vil jeg meget gerne høre fra jer.

På forhånd tak...

Anders
Vedhæftede filer
Vettesma 009.jpg
Vettesma 009.jpg (16.54 KiB) Vist 7030 gange

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Hej Anders jeg tror du skal

Indlægaf Martedal » 4. jan 2009, 10:50

Hej Anders

jeg tror du skal komme med lidt mere info hvis du skal have god hjælp fra forummet.

Er bilen tidligere restaureret eller er det en urørt bil?
Er der tegn på skader/reparationer rundt langs kanten af bilen (så kunne det godt tyde på et body hit).
Er rammen lige og uden gennemtæring?
Gaber linierne (afstanden mellem dører, paneler og så videre)
Er du igang med at købe en "projekt-corvette" eller leder du efter en næsten færdig bil.

Generelt er glasfiberskader vist noget de fleste køber af ældrer corvetter må indstille sig på. En forrude der er smidt i på cirka mål det er vist nærmere standarden en undtagelsen i US.

Jeg personligt ville ikke være bange for en corvette med glasfiber skader og en forrude der var dårligt monteret, hvis resten af bilen var kernesund. Så er det jo bare at få en pris på hvad det koster at udbedre og forhandle sælger tilsvarende ned i pris.

Martedal

Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Revner i glasfiber.

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 12:56

Tusind tak for svar, Martedal.

Det er desværre begrænset hvad sælger kan informere om...
Det vedr. forrude lyder til at kunne fikses - den skal alligevel ud i forb. med omlakering.

Der er ingen synlige reperationer, dog ser det lidt "spøjst" ud i dør åbningerne, det minder mest om en dårlig/ujævn fuge - men det er lidt svært at forklare.

Rammen skulle være sund i flg. sælger - det ser den også du til at være.
Han mener den er hentet i USA til Sverige for x-antal år siden, ham der har hentet den har "sat den istand". Ramme, drivlinie, bremser og interiør ser ud til at være ok.
Dørene passer IKKE i linierne, men det ser ud og virker som om de "hænger" så de kan vel rettes op.
Den trænger til ny crom, rep af revner, opretning af dørhængsler, bedre montering af forrude og en ny lakering.
Bilen er iøvrigt ikke maching numbers. Men den er også til at betale.
Planen var at få plader på i år - den skulle være synet i Sverige inden for de sidste 2-3 år - køre lidt i den i år og så fikse body og finish vinteren 2009/2010.
Det er forhåbentligt muligt at se den her på Bornholm til sommer når der er træf.
Jeg køber den med 99,99% sikkerhed - da jeg lige så længe jeg kan huske har drømt om en Coupe C2'er.

Anders
Vedhæftede filer
tillsalu8-3.jpg
tillsalu8-3.jpg (74.58 KiB) Vist 7030 gange

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Husk at chrom og male

Indlægaf John #817 » 4. jan 2009, 13:04

Husk at chrom og male arbejde er dyrt.
Men noget af det vigtigste er rust i ramme eller birdcage, er der det? (han siger at rammen er fin, hvad med birdcage, er den ok? )

Den ser ellers fed ud, har du ikke flere billeder vi kan se?

/John

Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Revner i glasfiber.

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 13:20

Hej John

I kommer nok til at bære over med mig - en lille smule - da jeg er "lidt" grøn..."Birdcage" hvor er det lige?? Jeg har bestilt det par bøger om Corvette så jeg bedre kan følge med.

Bilen står hos http://www.vettesmaland.com/

Jeg var oppe at se frækkerten den 29.12.08 og regner med at handle i løbet af den kommende uge.

Jeg har lagt et par billeder ind på min profil. Håber I kan se dem.

Tak for interessen John.

Anders

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

45 Hej, Dette er en birdcage til

Indlægaf John #817 » 4. jan 2009, 13:34

45

Hej,

Dette er en birdcage til en C3.
Hvis du ikke kender meget til Corvette, vil jeg stærkt anbefale dig, at ta' en Corvette C2 kender med, for at kigge bilen efter.


/John
Vedhæftede filer
BirdCageFix12.jpg
BirdCageFix12.jpg (71.66 KiB) Vist 7030 gange

Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Jeg glemte lige at det

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 13:39

Jeg glemte lige at det med lak og crom er dyrt - det er jeg klar over - er indstillet på at ofre 50-60.000 på "det sidste".

Anders

Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Revner i glasfiber.

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 13:44

Tak for billedet John.

Det kan jo forklare hvorfor forruden "gaber" samt hvorfor dørene "hænger" - hvis "buret" er skævt eller gennemtæret.

Hmm...Jeg kommer nok til at snakke lidt mere med sælger, det ville selvfølgeligt være nr. 1, at få en kender til at se på dyret.

Anders

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

"Ligeledes "slutter" forruden ikke tæt

Indlægaf John #817 » 4. jan 2009, 13:46

"Ligeledes "slutter" forruden ikke tæt til taget, den gaber visse steder ca. 5mm.
Sælger mener den "bare" skal monteres rigtigt?? "


Så syntes jeg du skal få ham til det. (er det pga. rust???)

Som du kan se på billedet jeg lige har vedhæftet, er birdcage "rammen" omkring kabinen. Hvis der er rust i den, kommer du på en meget stor opgave....ta' en med som har forstand på C2


/John

Absalon
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jan 2009, 21:04

Ja, det var også min

Indlægaf Absalon » 4. jan 2009, 13:55

Ja, det var også min umiddelbare tanke, at han fiksede ruden. Når det nu "sikkert var fordi den ikke sad rigtigt".

Tak John.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster