blød ramme ?

Teknisk relateret snak
cab73
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jul 2007, 08:45

blød ramme ?

Indlægaf cab73 » 14. nov 2007, 12:58

Hej

Nu er vetten klodset op for vinterens små projekter. ( udskiftning af udstødning, olieskift samt rensning af bremser , syns hjulene køre en smule stramt )
har klodset den op på 4 bukke, de bageste står ca 0,3m foran baghjulene, der hvor rammen svinger ud under dørene.
Jeg bemærkede at dørene pludselig binder en smule og afstanden fra dør til skærm for oven er forøget. Betyder det at rammen bøjer en smule pga vægt fra bagtøj og andet ? det syns jeg ikke lyder korrekt men fakta er jo at dørene binder.

Er det uklogt at klodse den op over længere tid  og står den bedst på hjulene?

mvh Henrik

ps læser med stor interesse alle indlæg på siden. glæder mig over al den info vi får fra medlemmer der virkelig er inde i mekanikken vedr vores skønne biler.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:blød ramme ?

Indlægaf Piet » 14. nov 2007, 13:23

Det er helt almindeligt at dørene binder når bilen er løftet op på bukke eller lift, specielt cabriolet modellerne. jeg har altid min bil stående på hjulene under vinterhi, ikke fordi jeg tror det gør nogen forskel , men det er det nemmeste.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: blød ramme ?

Indlægaf david » 14. nov 2007, 18:26

bukkene skal helst sættes på a-arme og de bagereste svingarme så er der samme belastning som når den står på hjulene og det er det den er shimes op til.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:blød ramme ?

Indlægaf Piet » 14. nov 2007, 23:17

Jeg vil lige indskyde at man ALDRIG bør sætte bukke under a-arme og basvingere hvis man skal arbejde på bilen. David svarede på opstaldnings spørgsmålet er jeg helt sikker på, bare så vi ikke får nogle grimme ulykker i værkstederne.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

re:blød ramme ?

Indlægaf david » 14. nov 2007, 23:37

du har ret Piet :-)


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster