Baglygtefarve

Teknisk relateret snak
Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: re:Baglygtefarve

Indlægaf Allan#373 » 29. okt 2007, 10:20

Nu kan vi jo lis'så godt få det helt overstået.
Allan: det er korrekt 71'er går på et tidspunkt over til orange blink i forgrill, min pointe er :ved synsmanden det

Jørn : Jeg mener at 68-69-70 og delvis 71 alle er født med hvidt glas i forgrill, og derfor kan synes med dette.
Men -
At man så er en ';luskebuks'; der kan komme i tanke om at udskifte den originale gule pære med en hvid,
tjener udelukkende det formål at undgå en dum og grim lille ekstra lygte til pos. lys i grillen.
Jeg er ikke klar over om alle nævnte årgange har gule pærer, men nogle har.

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Bankmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 24. okt 2005, 09:47

Re: re:Baglygtefarve

Indlægaf Bankmand » 29. okt 2007, 10:39

Vil lige knytte en lille sidebemærkning..

Det er faktisk ikke lovligt at have gule positionslys foran på bilen, men det er helt ok at have hvide positionslys og hvide blink i sammen lygte ;-)

jba
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. apr 2007, 16:55

Re: Baglygtefarve

Indlægaf jba » 1. nov 2007, 00:19

Om synsmanden ved det elle ej betyder ikke noget, spørgsmålet er om han kan slå det op det rigtige sted, så kan han let blive oplyst. Hvornår de enkelte modeller går fra den ene farve til den anden er underordnet, det er detailforskrifterne som skal følges. Derfor betyder det noget hvilken årgang man får bilen ind i, og i nogen tilfælde betyder datoen også noget.

Og det er lovligt med gule blink foran på biler hvis det er et krav i detailforskrifterne så skal det være sådan.

Alle andre løsninger er en omgåelse af de regler der nu eksistere og det har man ikke ikke regler for :-) så der er det en  selv der må tage øretæverne hvis man gør noget forkert.

Hilsen Jørn 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster