udstødn. + tænding

Teknisk relateret snak
erik1303
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2007, 21:35

udstødn. + tænding

Indlægaf erik1303 » 4. okt 2007, 22:02

Hej.
Jeg vil lige følge op på mit svar til et andet medlem ang. udstødning.
Jeg havde 2 stk. FLOW MASTER potter på, som jeg syntes var alt for meget, de både snerrede og knaldede alt for meget. De er nu blevet byttet ud med 2 dynaflow som Walker fører, og det er det bedste der er sket længe.
Nu kan man tale sammen og der er samtidig en herlig dyb lyd bagude, og man er ikke i tvivl om at det er en V8. Så nu bliver de 2 flowbørger sat til salg til førstbydende.
Så er det jeg har et spørgsmål ang. tændrørskabler. Motor har nogengange lidt udsættere i tomgang og går derfor en lille smule ujævnt. Og da det er en inj.motor bliver tomgangen aut. hævet ca. 300 omdr. for at hæve temp. og 'brænde' renere. Efter at tænding har just. sig igen og forurening er faldet efter ca. et par minutter falder tomgang igen. Alternativt kan man stoppe motor og starte igen så plejer det at være ok igen.
Jeg har haft bilen til just. hos Nybølle, og han sagde at kablerne skulle måles igennem, da der er siliconekabler og de har det med at kunne ændre modstand. Jeg har en kollega der også er mekaniker (fra før i tiden) og han siger præcis det samme. Han mener at det bedste er at sætte 'gammeldags' kobberkabler på og med støjdæmpede tændrørshætter. Der kan være der er noget om snakken, for da jeg ville skifte kabler på min VW bobbel til en mere moderne type, fik jeg fra flere sider at vide at det ville være dumt da jeg havde kobberkabler på og skiftet til 'bløde' kabler altså silicone, var da at dumme sig.
Er der andre der har en mening om dette ???.
Hilsen
Erik

Husk: Til hverdag og fest V8 er bedst.

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: udstødn. + tænding

Indlægaf Allan#271 » 5. okt 2007, 20:07

' til hverdag og fest v8 er bedst '
ja ja Erik det du da meget god til .
Kommer der så en lille rimesang til næste sommertræf ?

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: udstødn. + tænding

Indlægaf david » 7. okt 2007, 17:33

Jeg tror ikke det ville være en god ide at køre med kobberkabler på en 82'er, elektronikken ville blive forstyrret og tændingsanlægget er ikke designet til dem. Hvis der er tvivl om at fejlen ligger i kablerne kunne man jo skifte dem ud med nye og så evt. have de gamle i reserve hvis det viser sig at fejlen ligger et andet sted. At skifte kabler er et godt gør-det-selv projekt og jeg mener man kan få dem i den rigtige længde lige til at sætte på.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:udstødn. + tænding

Indlægaf Piet » 9. okt 2007, 00:53

Solid core kabler kan ikke bruges på elektronisk tændings systemer så vidt jeg ved, et sæt silikone kabler i god kvalitet holder temmeligt længe og er ret modstandsdygtiige over for varme. Hvis kobber kabler var løsningen ville vi alle køre med dem nu. der er helt utrolig forskel i kvalitetten af tændingskabler, jeg købte et sæt nye Moroso kabler, de gav helt afsindig støj i radioen og motoren gik ikke helt optimalt, skiftede dem ud med nogle 3år gamle MSD kabler jeg havde liggende og al støj var væk.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster