udstødn. + tænding
: 4. okt 2007, 22:02
Hej.
Jeg vil lige følge op på mit svar til et andet medlem ang. udstødning.
Jeg havde 2 stk. FLOW MASTER potter på, som jeg syntes var alt for meget, de både snerrede og knaldede alt for meget. De er nu blevet byttet ud med 2 dynaflow som Walker fører, og det er det bedste der er sket længe.
Nu kan man tale sammen og der er samtidig en herlig dyb lyd bagude, og man er ikke i tvivl om at det er en V8. Så nu bliver de 2 flowbørger sat til salg til førstbydende.
Så er det jeg har et spørgsmål ang. tændrørskabler. Motor har nogengange lidt udsættere i tomgang og går derfor en lille smule ujævnt. Og da det er en inj.motor bliver tomgangen aut. hævet ca. 300 omdr. for at hæve temp. og 'brænde' renere. Efter at tænding har just. sig igen og forurening er faldet efter ca. et par minutter falder tomgang igen. Alternativt kan man stoppe motor og starte igen så plejer det at være ok igen.
Jeg har haft bilen til just. hos Nybølle, og han sagde at kablerne skulle måles igennem, da der er siliconekabler og de har det med at kunne ændre modstand. Jeg har en kollega der også er mekaniker (fra før i tiden) og han siger præcis det samme. Han mener at det bedste er at sætte 'gammeldags' kobberkabler på og med støjdæmpede tændrørshætter. Der kan være der er noget om snakken, for da jeg ville skifte kabler på min VW bobbel til en mere moderne type, fik jeg fra flere sider at vide at det ville være dumt da jeg havde kobberkabler på og skiftet til 'bløde' kabler altså silicone, var da at dumme sig.
Er der andre der har en mening om dette ???.
Hilsen
Erik
Husk: Til hverdag og fest V8 er bedst.
Jeg vil lige følge op på mit svar til et andet medlem ang. udstødning.
Jeg havde 2 stk. FLOW MASTER potter på, som jeg syntes var alt for meget, de både snerrede og knaldede alt for meget. De er nu blevet byttet ud med 2 dynaflow som Walker fører, og det er det bedste der er sket længe.
Nu kan man tale sammen og der er samtidig en herlig dyb lyd bagude, og man er ikke i tvivl om at det er en V8. Så nu bliver de 2 flowbørger sat til salg til førstbydende.
Så er det jeg har et spørgsmål ang. tændrørskabler. Motor har nogengange lidt udsættere i tomgang og går derfor en lille smule ujævnt. Og da det er en inj.motor bliver tomgangen aut. hævet ca. 300 omdr. for at hæve temp. og 'brænde' renere. Efter at tænding har just. sig igen og forurening er faldet efter ca. et par minutter falder tomgang igen. Alternativt kan man stoppe motor og starte igen så plejer det at være ok igen.
Jeg har haft bilen til just. hos Nybølle, og han sagde at kablerne skulle måles igennem, da der er siliconekabler og de har det med at kunne ændre modstand. Jeg har en kollega der også er mekaniker (fra før i tiden) og han siger præcis det samme. Han mener at det bedste er at sætte 'gammeldags' kobberkabler på og med støjdæmpede tændrørshætter. Der kan være der er noget om snakken, for da jeg ville skifte kabler på min VW bobbel til en mere moderne type, fik jeg fra flere sider at vide at det ville være dumt da jeg havde kobberkabler på og skiftet til 'bløde' kabler altså silicone, var da at dumme sig.
Er der andre der har en mening om dette ???.
Hilsen
Erik
Husk: Til hverdag og fest V8 er bedst.