Mini Starter

Teknisk relateret snak
Gæst

re:Mini Starter

Indlægaf Gæst » 3. okt 2007, 19:44

http://www.ecklers.com/product.asp?pf_id=41571&dept_id=1122

Er der nogen der ved om ovenstående ministarter fra Ecklers er noget værd ?
Det er til en 454'er med 475 hk (kender ikke kompressionen )

Mvh Smipe

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: re:Mini Starter

Indlægaf (udmeldt) C3 » 3. okt 2007, 20:21

Powermaster plejer at være ok.

Jeg har ikke specifik erfaring med lige netop denne, plejer at køber startere hos Summit, der også forhandler Powermaster, men her har den fået den fine titel af 'Corvette starter'....

C3

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:Mini Starter

Indlægaf david » 4. okt 2007, 01:16

Powermaster er et godt mærke og en bigblock elsker at være lidt genstridig når den skal startes, specielt varm.

Her er de alle:
http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?RC=25&N=700+400345+4294908216+4294840133+4294889122+4294925081+115&Ntt=starter&Ntk=KeywordSearch&Ns=P_Rank%7C0&rsview=sku#rstop

Gæst

re:Mini Starter

Indlægaf Gæst » 4. okt 2007, 19:29

Ok, tak for linket David.
Men hvad for en vil, efter din bedste overbevisning, passe bedst på min 454 (475 dyno hk) ??

Mvh Smipe

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:Mini Starter

Indlægaf david » 4. okt 2007, 20:49

jeg ville vælge en som passer i boltmønsteret, svinghjul/flexplade og har specs:

Maximum Recommended Compression Ratio: 18.0:1
Gear Reduction Ratio: 4.40:1

så er du sikker på ikke at få problemer også når batteriet er lidt småfladt.

flere af modellerne findes også i kromudgaver.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:Mini Starter

Indlægaf david » 4. okt 2007, 20:49

jeg ville vælge en som passer i boltmønsteret, svinghjul/flexplade og har specs:

Maximum Recommended Compression Ratio: 18.0:1
Gear Reduction Ratio: 4.40:1

så er du sikker på ikke at få problemer også når batteriet er lidt småfladt.

flere af modellerne findes også i kromudgaver.

Gæst

re:Mini Starter

Indlægaf Gæst » 4. okt 2007, 23:16

Hvordan sikre man sig lige at de passer i boltmønstret og svinghjul ?
Nu skal jeg faktisk til Florida til vinter, så måske jeg skulle smutte en tur forbi Ecklers i Titusville. Deres ministarter (Powermaster) skulle passe til alle Corvetter fra 63-82 og er med 4.40:1 gear reduction ratio. Compression ratio er ikke opgivet.

Mvh Smipe

454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2008, 18:24

Behøver man de shims der

Indlægaf 454 » 1. apr 2009, 22:52

Behøver man de shims der er med til ministarter?

454
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. maj 2008, 18:24

1 shims....alt fungerer fint.:)

Indlægaf 454 » 2. apr 2009, 16:42

1 shims....alt fungerer fint.:)


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster