afbal. af hjul

Teknisk relateret snak
erik1303
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2007, 21:35

afbal. af hjul

Indlægaf erik1303 » 22. sep 2007, 22:23

Jeg havde min C3 til sporing og afbal. af hjul i fredags.
4-hjulsudmåling startede da også meget fint, men baghjul stod ikke skidegodt, så sporing må udsættes til jeg selv får 'flyttet' lidt på sims ved baghjulsophæng, fik dog en god instruktion. Så der skal flyttes en 'tyk' fra venstre side af bagsvinger til højre side på begge hjul, så vil den køre mere lige, og så skal der fjernes en mellemsims fra øverste svingarm i venstre side så forhjul står mere 'udad'.
Det mest interessante var dog afbal. af de 4 aluguffer, der krævede mere end de normale 10-30 gram. Der sad slåklodser på både inderside og yderside (sidstnævnte er jo utilgiveligt), men har siddet på siden import fra USA.
Der er fremkommet noget nyt og spændende til personbiler, der består af et afvejet rør fyldt med et pulver der selv fordeler sig efter behov. Det limes på undersiden ligesom selvklæb. blyklodser.
Der skal kun sidde 1-2 stk på hvert hjul præcis på midten af fælgen, altså ingen på yder eller inderside af fælg eller mellem egre.
Dog skal den splitbolt der holder bremseklodser nok vendes så splitten vender indad, ellers kan røret skrabe på.
Jeg troede ikke helt på det, men efter 2 dages kørsel kan jeg kun bekræfte at det virker, det har været brugt til lastbiler i flere år med overbevisende resultater.
Iøvrigt var det et FIRST STOP dækcenter, men de andre kender det jo nok også.
Hilsen
Erik

Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster