Gearkasse.

Teknisk relateret snak
Hans chr
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. nov 2005, 17:02

Gearkasse.

Indlægaf Hans chr » 23. aug 2007, 12:53

Hej.
Jeg har hørt at en gearkasse fra en Toyota Subra passer på en Corvette.
Er der nogen der har erfaring med det.?
Det er mest for at få 5 Gear.
Hans chr

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: Gearkasse.

Indlægaf karstenhorn » 24. aug 2007, 09:48

Hej Hans

Nu er der jo ikke noget der er umuligt og ?hvor der er vilje er der vej?

Som den lykkelige ejer af flere Supraer og med et indgående kendskab til de kære biler kan jeg med sikkerhed sige at en manuel 5 trins gearkasse IKKE passer og det vil blive en MEGET omfattende opgave at få den til det. Jeg har selv monteret såvel TH400 som Powerglide automater på såvel 7M-GTE som 2JZ motorerne og det kræver enten en adapter eller at man skærer gearkassen over og svejser et nyt hus på med det rigtige boltmønster. Den 5 trins der sidder på Mk III Supraen vil også få store problemer med at håndtere momentet fra en V8 motor. Jeg har utallige af disse gearkasser stående med døde 1-2 gear. Skal du have en gearkasse fra en Supra der holder skal det være den 6 trins der sidder på den sidste model (2JZ-GTE Mk IV Supra). Den holder til alt men koster typisk over 30k brugt og passer som sagt ikke.

Vil du have overdrive så køb enten en 200R4(automat) eller en Tremec TKO600, de passer direkte og holder til rigtig meget.

Mvh
Karsten Horn

Torben H
Indlæg: 0
Tilmeldt: 22. maj 2007, 21:24

Re: Gearkasse.

Indlægaf Torben H » 25. aug 2007, 18:41

Jeg har en 5 gears manuel gearkasse i min produceret med navnet: 5 speed Doug Nash transmition. Bare til oplysning hvis du ikke kendte den i forvejen.
mvh Torben

Per
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. sep 2004, 21:31

Re: Gearkasse.

Indlægaf Per » 26. aug 2007, 01:54

Kan Anbefale Keisler TKO 600 - direkte 'bolt-on' uden besvær af nogen slags.
Eneste modifikation var lidt slibning af fiberen i kardanen - men meget lidt.
Har kørt 1 sæson - sådan da i det her vejr i år, og den virker bare


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster