C3 Cab - sikkerhedsseler

Teknisk relateret snak
Lund-Frank
Indlæg: 5
Tilmeldt: 2. nov 2005, 22:04

C3 Cab - sikkerhedsseler

Indlægaf Lund-Frank » 30. jul 2007, 12:43

jeg har et lille problem i min C3 68 - jeg vil gerne køre lidt dragrace, men der er kun den originale hoftesele, hvilket ikke bliver godkendt...

har I nogle gode erfaringer med montering af H-sele, fordi der er jo ikke så meget at fastgøre den bageste strop til??

Bo

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Re: C3 Cab - sikkerhedsseler

Indlægaf merc » 30. jul 2007, 18:26

 

Hej Bo,

Først ville jeg finde et bur / roll case. Jeg har set en c3 cab Køre med 60 km ind i et

autoværn  Det er mere et bur end en H-sele der er brug for...

Spørg David han ved alt........

 

Brian

 

 

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: C3 Cab - sikkerhedsseler

Indlægaf david » 30. jul 2007, 21:05

Du kan godt montere en trepunktssele der sidder et beslag i toppen af bagskærmene så man kan sige det er forberedt. Man kan også få simple rollbar kits som skal sættes fast i rammen(der skal skæres i glasfiberen) og her kan man montere h-seler ( 4 punkts bur ). Jeg kan varmt anbefale et bur/rollbar hvis man skal køre seriøst ræs, en c1-c3 corvette yder ingen beskyttelse ved kollision, glasfiberen eksploderer nærmest og så er der kun birdcage tilbage og da den ikke er sat rigtigt fast i rammen og er lavet meget klejnt så kører man reelt rundt ovenpå en chassirammen som sammen med hjul, motor og bagtøj er det eneste som yder beskyttelse ved kollision/uheld.

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Re: C3 Cab - sikkerhedsseler

Indlægaf merc » 3. aug 2007, 11:20

 

 

Hvis du skal køre med en cab eller en åben bil på en bane.

Skal der være et bur/rollbar..

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/reglement_for_streetrace_2007.pdf

 

Brian

 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster