Sort lakering

Teknisk relateret snak
Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Sort lakering

Indlægaf Martedal » 23. jul 2007, 13:16

Hej Vette-freaks

Jeg går og tumler med planer om en lakering af corvetten. Den orginale farve er Safari Yellow, men den synes jeg er tudegrim og jeg havde egentlig ønsket mig en Blanksort lakering.

Efter lang tids søgen finder jeg så en mand på lolland der efter sigende er en haj til glasfiber/lakering og han siger med det samme da jeg nævner farven blanksort.

'Det vil jeg kraftigt fraråde, sorte glasfiber biler tåler ikke at stå i solen, der en chance for at den bliver så varm, så lakken bobler, den sorte farve suger så meget vare at glasfiberen kan komme over 70 grader i solen og når det sker er der en stor chance for at den vil boble'

- Er der nogen af jer der har oplevet dette eller hørt om det ?

- Hvis det er tilfældet er der så nogen vej udenom ?

 

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Sort lakering

Indlægaf Piet » 23. jul 2007, 13:36

Syntes du skal finde en anden Maler som har forstand på lakering af glasfiber :)  det er noget pjat.

ingen tvivl om at blanksort er svær at male fordi de lettere ser fjel i grundarbejdet og glasfiberbiler kommer let til at 'flimre' hvis man ikke passer på i slibearbejdet.

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: Sort lakering

Indlægaf Allan#271 » 25. jul 2007, 22:50

sort er en fed farve ,men er ikke malerens livret , var selv ved at tage sort .Som brugsbil , skal du regne med mere rengøring ,og det gad jeg ikke........just my cent


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster