Gearkasserør / slanger

Teknisk relateret snak
Bankmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 24. okt 2005, 09:47

Gearkasserør / slanger

Indlægaf Bankmand » 9. jul 2007, 19:46

Der går 2 rør fra gearkassen og ind i køleren...... På min er der monteret slange på rørerne og igen på en studs på køleren.

spørgsmålet er:

1) SKAL der være rør hele vejen? eller er det ok med slange det sidste stykke vej ?

2) Hvad tid går der med at pille køleren af ?

PFT / Claus

 

 

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Re: Gearkasserør / slanger

Indlægaf Lykkemark » 9. jul 2007, 20:47

 

Jeg vil også gerne vide noget i den forbindelse. Jeg skulle ud og trille en tur idag, og bedst som jeg kommer afsted, ser jeg røg i bakspejlet. Jeg stopper kareten kikker ned under bilen og der tapløber det ud med rød olie.

Olien løber ud fra forenden, jeg antager at der er en oliekøler i 'køleren' for olien er har fulgt slangen/røret og dryppet ned på højre udstødning. Som følge af 'olietomhed' vil bilen ikke køre.

Jeg antager at man har lavet et slange/rør/slange system af hensyn til at tinge ikke skal kunne vibreres over ?

Hvordan reparerer jeg nemmest og hurtigst det her, jeg har ingen lift endnu ?

Er det dexron 3 man skal købe og hvor meget ?

Hvor exakt hælder man dexronnet på ?

Skriiig

Lykkemark

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Gearkasserør / slanger

Indlægaf Piet » 9. jul 2007, 21:00

der skal sidde slange imellem rør og studser i køleren netop for at tage vibrationer

køleren er nem at tage af, det som kan drille er kølershroud.

dextron III er fin

olien hældes på i højre side (passagersiden) helt oppe ved firewalen sidder der en oliepind til gearkassen.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster