Motor renovering eller ny?

Teknisk relateret snak
Lysmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. mar 2005, 10:35

Motor renovering eller ny?

Indlægaf Lysmand » 6. jul 2007, 12:27

Jeg har en arbejdskollega som har en del problemer med hans Corvette..

Det drejer sig om:

Chevrolet Corvette årgang 1974

Motor: den originale 350cui med 195hk

Problem: 2 brændte udstødningsventiler - Den skyder op igennem karburator over 3200 omdr.

Kunne løsningen evt. være:

Nye aluminiums topstykker (hvilke kan anbefales og hvad koster de ca.?)

Evt. at gennemføre motoren med ny indsugning, karburator og headers.? (hvilke kan anbefales og hvad koster de ca.?)

Skal motoren bores og have nye stempler, for at blive god igen, eller er det nok med disse ting.?

/Thomas..


Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Motor renovering eller ny?

Indlægaf Piet » 6. jul 2007, 14:41

det er næsten umuligt at svare på.

hvis toppene ryger af så bør man tjekke boringerne for slidtage, ridser o.l. hvis bunden er i ok stand så er alutoppe oplagt, det kræver dog at man kender kompressionen på den gamle motor (har motoren været renoveret før)

Brodix IK180 er fine til en 350, til en 383 vil jeg anbefale IK 200, bare husk på at hvis man skifter til alutoppe så skal der også skiftes vippearme og stødstænger.

hvis det viser sig at den børe bores og have nye stempler osv så kan det sjældent betale sig at beholde andet end selve blokken, opgradering til et stroker kit, 383 eller større koster mindre end at renovere de gamle stumper.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster